
Ferrari va oferi cumpărătorilor săi opțiunea de a plăti pentru mașinile sale de lux cu criptomonede.
Ferrari a început să accepte plata în criptomonede pentru mașinile sale sport de lux în SUA și va extinde acest sistem în Europa, în urma cererilor venite din partea clienților săi, a declarat șeful de marketing și comercial al companiei de autovehicule.

Marea majoritate a companiilor de top s-au ferit de criptomonede, deoarece volatilitatea bitcoin și a altor token-uri le face nepractice pentru comerț. Reglementările disparate și consumul ridicat de energie au împiedicat, de asemenea, răspândirea cripto ca mijloc de plată.
Printre acestea se numără producătorul de automobile electrice Tesla, care în 2021 a început să accepte plata în bitcoin, cea mai mare criptomonedă, înainte ca directorul general Elon Musk să oprească acest lucru din cauza preocupărilor legate de mediu.
Directorul de marketing și comercial al Ferrari, Enrico Galliera, a declarat pentru Reuters că criptomonedele au făcut eforturi pentru a-și reduce amprenta de carbon prin introducerea de noi software și o utilizare mai mare a surselor regenerabile.
„Obiectivul nostru de a atinge neutralitatea în ceea ce privește emisiile de carbon până în 2030 de-a lungul întregului nostru lanț valoric este absolut confirmat”, a declarat acesta într-un interviu.
Ferrari a spus că decizia a venit ca răspuns la solicitările pieței și ale dealerilor, deoarece mulți dintre clienții săi au investit în cripto.
„Unii sunt investitori tineri care și-au construit averile în jurul criptomonedelor”, a spus el. „Alții sunt investitori mai tradiționali, care vor să-și diversifice portofoliile”.
În timp ce unele criptomonede, cum ar fi ether , cea de-a doua ca mărime, și-au îmbunătățit eficiența energetică, bitcoin continuă să fie criticat pentru mineritul său energointensiv.
Ferrari a livrat peste 1.800 de mașini în regiunea sa din America, care include SUA, în prima jumătate a acestui an.
Galliera nu a precizat câte mașini se aștepta Ferrari să vândă prin intermediul cripto. El a spus că portofoliul de comenzi al companiei era puternic și complet rezervat până în 2025, dar compania a vrut să testeze acest univers în expansiune.
Compania italiană, care a vândut 13.200 de mașini în 2022, cu prețuri începând de la peste 200.000 de euro și ajungând până la 2 milioane de euro, intenționează să extindă sistemul de criptomonede în Europa până în primul trimestru al anului viitor și apoi în alte regiuni în care criptomonedele sunt acceptate legal.
Comentarii recente