Perspective sumbre asupra finalizării Autostrăzii Sibiu - Pitești: Cine se mai așteaptă ca sectoarele cele mai dificile să fie finalizate până în 2028?
Deși lucrările au înregistrat progrese la viaductele de la Boița, care marchează intrarea pe traseul montan al Autostrăzii Sibiu–Pitești, stadiul proiectului continuă să provoace nemulțumiri, iar termenul estimat de finalizare a autostrăzii este privit cu îndoială de mulți români.

Lucrările la viaductele de la Boița au început în luna august a anului 2024 și reprezintă, împreună cu tunelul Robești, care a intrat recent în șantier, principalele zone de lucru pe tronsonul Boița – Cornetu, din Autostrada A1 Sibiu – Pitești.
În afara acestor segmente care totalizează aproximativ șase kilometri, constructorii nu au primit încă aprobările necesare pentru a deschide noi șantiere pe Lotul 2, care are o lungime de peste 31 de kilometri, fiind cel mai complex al autostrăzii ce traversează Carpații.
Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la tronsonul de pe Valea Oltului, în valoare de peste 4,2 miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat în 2022 de statul român și asocierea Mapa – Cengiz, având un termen de 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție. Lucrările au început la Boița în vara anului 2024, iar construcția primului tunel de pe acest traseu a început în vara acestui an.
La peste un an de la începerea construcției primului viaduct de la Boița, în lungime de 650 de metri, mulți români sunt nemulțumiți de stadiul proiectului. Există îndoieli că termenul estimat de finalizare a tronsonului, anul 2028, va fi respectat, din cauza numărului mare de lucrări dificile.
În afara celor șapte tuneluri, va trebui să fie construit un ecoduct, precum și 48 de poduri, pasaje și viaducte, în condițiile dificile ale reliefului stâncos de pe Valea Oltului. Tronsonul este continuat de un alt sector dificil, Lotul 3 Cornetu – Tigveni, de 37 de kilometri, care include Tunelul Poiana, de 1,7 kilometri, un ecoduct pe Valea Oltului și aproximativ 50 de poduri, pasaje și viaducte.
Există îndoieli și speculații privind finalizarea tronsonului Boița – Cornet sau a lotului 3 în anul 2028, iar unii români se arată pesimiști în privința acestor termene. Opinia generală este că finalizarea lucrărilor până în 2030 ar fi mai realistă, dată fiind complexitatea proiectului și ritmul actual de lucru.


Comentarii recente