
Service-urile se plâng că asigurătorii le cer prețuri prea scăzute pentru reparații.
Patronatul de resort a solicitat actualizarea tarifelor de reparații și implementarea unui sistem de calcul care să includă costurile reale ale manoperei, tehnologiilor și materialelor folosite. De asemenea, Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) a cerut introducerea unor criterii clare de evaluare a calității reparațiilor și respectarea standardelor producătorilor auto pentru a depăși neînțelegerile cu companiile de asigurări. POSA propune, de asemenea, crearea unui cadru legislativ pentru a proteja asigurații de practicile abuzive ale asigurătorilor și pentru a asigura reparații sigure, precum și programe comune de educație privind siguranța rutieră. De asemenea, se cere anularea contractelor de service impuse de asiguratori pentru a stabili prețul orei de manoperă în conformitate cu principiile pieței economice. Patronatul consideră că relația dintre companiile de asigurări și service-urile auto din România este marcată de divergențe majore și că politici comerciale care prioritizează costurile minime afectează calitatea reparațiilor și siguranța rutieră. Conform lui Marian Lazar, principala sursă a conflictului este impunerea de către asiguratori a unor tarife de reparație nerealiste, ceea ce duce la compromisuri tehnice și la scăderea siguranței rutiere. Patronatul a propus soluții de echilibru, dar întâmpină opoziție din partea asigurătorilor care vizează reducerea costurilor în detrimentul calității reparațiilor. Se subliniază că prioritizarea siguranței participanților la trafic ar trebui să fie o preocupare centrală pentru asiguratori și autorități.

Comentarii recente