
Ce trebuie să faci în cazul în care primiți un colet deteriorat sau cu întârziere mare?
ANCOM a fost sesizat cu privire la probleme legate de livrarea produselor comandate online, cum ar fi colete deteriorate, pierdute sau livrate cu întârziere. ANCOM clarifică că atât comercianții online, cât și furnizorii de servicii poștale sunt implicați în procesul de livrare, dar consumatorii ar trebui să se adreseze în primul rând comerciantului în caz de nemulțumire.

În momentul plasării unei comenzi online, se încheie un contract între comerciant și cumpărător, iar livrarea produselor se face conform acestui contract. Comerciantul, la rândul său, colaborează de obicei cu furnizori de servicii poștale pentru livrare. Dacă există probleme cu livrarea produselor, consumatorii ar trebui să contacteze comerciantul, care poate lua măsuri împotriva furnizorului de servicii poștale.
Consumatorii ar trebui să fie informați în prealabil de magazinul online cu privire la condițiile de livrare, costuri, modalități de plată și termenul de livrare. Termenul maxim de livrare este de 30 de zile conform legislației în vigoare. Furnizorii de servicii poștale au obligația de a preda trimiterile doar destinatarului sau persoanei autorizate, iar în cazul în care destinatarul nu poate fi găsit, trimiterea trebuie păstrată pentru a fi ridicată ulterior.
În caz de nemulțumire, consumatorii pot contacta ANCOM sau alte autorități competente, în funcție de locația comerciantului. Este important să păstrați documentele care atestă achiziția. ANCOM poate analiza și sancționa furnizorii de servicii poștale în caz de încălcare a legislației.
Comentarii recente