
Potrivit experților OCDE, interzicerea telefoanelor la școală ar putea avea un impact negativ asupra performanțelor elevilor. Ei recomandă în schimb implementarea unor politici care să încurajeze utilizarea responsabilă a telefoanelor mobile în scopuri educaționale și să limiteze distragerile pe care le pot provoca.
Experții OCDE nu susțin interzicerea telefoanelor mobile în școli, ci recomandă găsirea unui echilibru în utilizarea acestora. Potrivit rezultatelor unei analize bazate pe PISA 2022, elevii care folosesc telefoanele mobile în scopuri educaționale sau de relaxare într-un interval de timp optim înregistrează o creștere a performanței la Matematică. În schimb, interdicțiile totale pot avea efectul contrar, determinând elevii să folosească dispozitivele pentru mai mult timp acasă. Recomandările OCDE includ consolidarea competențelor digitale atât la elevi, cât și la profesori, îmbunătățirea comunicării între școală și familie și aplicarea unor reguli clare privind utilizarea dispozitivelor digitale. Psihologii avertizează că expunerea prelungită la ecrane poate avea consecințe grave asupra sănătății și comportamentului copiilor, iar utilizarea haotică a telefoanelor mobile poate duce la probleme de sănătate mentală. Este important să învățăm cum să folosim corect și în siguranță aceste dispozitive pentru a evita consecințele negative.

Comentarii recente