
România se află în coada Europei, având doar 3% dintre căile ferate modernizate după 1989. Anul 2025 este văzut ca un moment al marilor speranțe și promisiuni.
În România, transportul feroviar nu este o prioritate, în contrast cu Vestul, unde acesta este foarte important. Rețeaua de căi ferate din România a rămas în mare parte neschimbată de la vremea lui Ceaușescu, cu modernizări minime și un dezinteres evident din partea autorităților.

Anul trecut, doar 78 de kilometri de cale ferată au fost modernizați în România. Cu finanțare europeană, au fost modernizați încă 362,56 de kilometri pe anumite rute importante. Cu toate acestea, din cei peste 19.000 de kilometri de cale ferată, doar 655 au fost modernizați până în prezent.
Pentru anul 2025, oficialii CFR au planuri ambițioase de modernizare și reabilitare a aproape 1.200 de kilometri de căi ferate, ceea ce ar fi un record recent. Există planuri pentru modernizarea unor rute importante, cum ar fi Coridorul Rin-Dunăre, Rețeaua TEN-T Globală și multe altele, inclusiv lucrări de reabilitare la nivel național.
Principalul motiv pentru care România este în urmă la capitolul transport feroviar este dezinteresul politic și al populației. În comparație cu Vestul Europei, unde trenurile sunt preferate pentru că sunt confortabile, rapide și ecologice, în România se acordă mai multă atenție autostrăzilor. Cu toate acestea, investițiile în infrastructura feroviară ar putea schimba această mentalitate și ar avea beneficii semnificative pentru mediu și pentru siguranța transportului.
Comentarii recente