
Tinerii din generația Milenială și Z sunt pregătiți să investească mai mult în produse sustenabile.
Aproape 70% dintre tinerii din România sunt dispusi să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, chiar dacă costul vieții de zi cu zi rămâne o preocupare majoră pentru aceștia, conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024. Potrivit cercetării, aproape jumătate dintre românii din Generația Z și aproximativ o treime dintre Millenniali se așteaptă la o situație financiară personală mai bună, în ciuda faptului că doar 20% se așteaptă la o îmbunătățire a situației economice naționale. Mai mult, majoritatea tinerilor români sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile și să evite fast fashion, să călătorească mai puțin cu avionul și să verifice impactul de mediu al companiilor înainte de a cumpăra produsele lor. De asemenea, aceștia consideră că mediul de business și guvernele ar trebui să acționeze pentru a promova comportamente mai sustenabile. În plus, mulți tineri români sunt interesați de utilizarea soluțiilor de inteligență artificială și se pregătesc pentru a le integra în procesul lor de dezvoltare profesională. Studiul arată și că nivelul de stres al tinerilor români a scăzut în ultimii ani, deși principalele surse de stres rămân situația financiară și bunăstarea familiei.

Comentarii recente