O vacanță de vis în Albania s-a transformat într-un coșmar pentru un cuplu care a decis să se adreseze Curții de Justiție a Uniunii Europene.
Un cuplu care a achiziționat un pachet all-inclusive de la o agenție de turism pentru un hotel de cinci stele din Albania a avut parte de o experiență neplăcută în loc de o vacanță de vis. Situația a fost adusă în atenția Curții de Justiție a Uniunii Europene.

CJUE a clarificat recent patru aspecte importante referitoare la drepturile călătorilor din pachetele turistice, conform Directivei 2015/2302 privind pachetele de servicii de călătorie.
Litigiul a avut loc în urma unui sejur „all inclusive” achiziționat de doi turiști polonezi pentru un hotel de cinci stele din Albania. Pachetul, în valoare de aproximativ 2.000 de euro, includea cazare, masă completă și acces la facilitățile hotelului, precum două piscine și promenada de pe malul mării.
Conform documentelor depuse de turiști, aceștia au fost deranjați de lucrările de demolare a celor două piscine ale hotelului în prima zi a sejurului. Lucrările au durat patru zile, între orele 7:30 și 19:30, și au fost efectuate sub supravegherea autorităților albaneze, cu prezența jurnaliștilor și a poliției. De asemenea, în timpul sejurului, turiștii au avut dificultăți în a lua masa și serviciul de gustare a fost anulat.
În plus, în ultimele trei zile ale sejurului, lucrările pentru adăugarea unui al cincilea etaj la hotel au fost demarate, afectând confortul turiștilor.
Turiștii au solicitat o compensație pentru daunele materiale și morale suferite, iar agenția de turism a oferit un voucher de vacanță în valoare de 165 de euro. CJUE a decis că, în cazul în care serviciile nu sunt conforme cu contractul, călătorul are dreptul la o reducere a prețului plătit sau la restituirea integrală a sumei în cazuri grave.
CJUE a stabilit că atunci când elementele esențiale ale sejurului sunt afectate și vacanța își pierde scopul, turistul are dreptul la restituirea sumei plătite, chiar dacă a beneficiat de unele servicii.


Comentarii recente