
Care sunt prevederile proiectului depus în Parlament referitoare la deplasarea motocicletelor și scuterelor pe banda specială pentru autobuze?
Un proiect de lege nou propune să încurajeze utilizarea motocicletelor și scuterelor în mediul urban pentru a reduce aglomerația. În mod specific, proiectul prevede că motocicliștii și conducătorii de mopede vor putea circula pe benzile destinate transportului public, vor avea dreptul să avanseze între sau pe lângă coloanele de autovehicule oprite la semafor sau la barierele de cale ferată până într-o zonă de siguranță special amenajată cu o lungime de 3 metri, și să poată staționa pe trotuar paralel cu marginea carosabilului. În plus, autoritățile locale vor fi obligate să amenajeze locuri de parcare gratuite pentru motociclete și mopede în toate parcările publice. Textul proiectului inițiat de USR în Parlament indică faptul că banda dedicată mijloacelor de transport în comun poate fi folosită de motociclete și mopede. Nu se va considera depășire dacă un moped sau o motocicletă trece înaintea altui autovehicul sau ocolește un obstacol fără a încălca marcajul de demarcare a benzii de circulație. Această regulă se va aplica tuturor participanților la trafic pentru a evita formarea de coloane de autovehicule în spatele unui vehicul lent. De asemenea, nu va mai fi sancționată depășirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roșie a semaforului sau la trecerile pentru pietoni sau la trecerile la nivel cu calea ferată pentru biciclete, motociclete fără ataș și mopede, cu condiția ca distanța laterală să fie suficientă, să nu împiedice manevrele altor participanți la trafic și viteza să nu depășească 20 km/h. Vor fi marcate marcaje de siguranță între marcajul pentru traversare pietonală și mașinile oprite la semafor sau înaintea barierelor de cale ferată pentru a delimita spațiul de siguranță pentru motociclete și mopede. De asemenea, se propune ca vehiculele destinate persoanelor cu dizabilități sau însoțitorilor acestora, vehiculele pentru transportul bolnavilor, bicicletele, motocicletele fără ataș și mopede să poată ocupa trotuarele respectând o lățime minimă de un metru lăsată la dispoziția pietonilor, iar vehiculele respective vor staționa paralel cu axa drumului cât mai aproape de marginea carosabilului.

Comentarii recente