
S-au demarat săpăturile la metroul către Otopeni folosind utilajul "Sfânta Ana". Munca se desfășoară non-stop, în trei schimburi de lucru pe zi.
Al doilea utilaj care sapă tunelurile metroului către Aeroportul Otopeni a intrat în acțiune, pornind de la viitoarea stație de metrou Tokyo către 1 Mai. Acest utilaj, denumit „Cârtița”, a fost adus bucăți din Turcia și asamblat în aproximativ două săptămâni. Cele două utilaje TBM, „Sfânta Maria” și „Sfânta Ana”, înaintează spre București, una pe fiecare sens de mers al viitorului tren subteran. Acestea săpă tunelurile subterane cu lungimea de 6,6 km, pe care se vor construi șase stații și șase interstații. Utilajele excavează aproximativ 60 de metri cubi de pământ pe oră, montând în același timp inelele de beton care formează tunelul. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este 2028 pentru secțiunea de sud și 2029 pentru secțiunea de nord, inclusiv partea de finisaje.

Comentarii recente