
Mobilizarea pe șantierul Autostrăzii cu tuneluri din vestul României continuă, chiar și în condițiile vremii de iarnă.
Chiar dacă temperaturile scăzute și condițiile de iarnă persistente, lucrările la viitoarele tuneluri de pe Autostrada Lugoj – Deva (A1) au fost reluate, pe un sector de nouă kilometri care va asigura o legătură neîntreruptă între orașele mari din centrul României și frontiera de la Nădlac. Acești nouă kilometri de Autostrada A1 Lugoj – Deva rămân unul dintre cele mai așteptate sectoare rutiere proiectate în ultimii ani în România. Tronsonul Margina – Holdea, cunoscut și sub numele de Autostrada cu tuneluri, este în construcție încă din 2023 și va include ecoducte în lungime de peste doi kilometri. Chiar dacă lucrările la subsecțiunea de 3,5 kilometri, care include două tuneluri, un viaduct și un pasaj, au început mai târziu în august 2024, constructorii au mobilizat zeci de utilaje pentru lucrările pregătitoare în zona ecoductelor. Cu toate acestea, lucrările continuă în ciuda condițiilor meteo dificile din perioada iernii. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri și vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute cu platforme de 11,25 metri. Conform Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, forarea tunelului se va face cu ajutorul unor „umbrele de țevi” înclinate și se va finaliza până în decembrie 2026. Odată finalizat, acest tronson de autostradă va asigura o conexiune completă între orașele din centrul României și frontiera de vest de la Nădlac, inclusiv orașele Arad și Timișoara.

Comentarii recente