
Care este alternativa în cazul în care UE nu relaxează regulile privind emisiile de CO2? Plătirea de amenzi sau închiderea uzinelor?
Un director important de la grupul auto Renault se arată încrezător că standardele privind emisiile de CO2 ale autoturismelor vor fi relaxate de către Bruxelles. Comisia Europeană a discutat cu industria auto pentru a găsi soluții la problemele cu care se confruntă sectorul, inclusiv pe partea de reglementare, și va prezenta un plan de acțiune pe 5 martie. Directorul de strategie de la Renault SA, Josep Maria Recasens, a declarat că este „100% sigur” că schimbările propuse vor oferi constructorilor auto o marjă de manevră pentru a respecta normele de poluare. Acesta a subliniat importanța flexibilității în atingerea țintelor, pentru a evita amenzi mari sau închiderea uzinelor. Producătorii auto din UE se confruntă cu dificultăți în respectarea țintelor de emisii de CO2 din 2025, iar unele state membre au început să discute diverse opțiuni, precum introducerea unor perioade de conformare multianuale sau posibilitatea de a împrumuta credite de CO2 pe termen lung. Anumite companii auto au propus să-și asocieze flotele de autoturisme cu cele ale producătorilor de mașini electrice pentru a respecta reglementările. O propunere de relaxare a amenzilor pentru emisiile de CO2, făcută de Comisia Europeană, trebuie să fie aprobată de statele membre și de Parlamentul UE înainte de a fi pusă în aplicare.

Comentarii recente