
Consultanții consideră că sistemul Ro e-Transport este responsabil pentru creșterea ineficienței și a costurilor suplimentare pentru companiile din România.
Potrivit Soranei Cernea, Managing Partner al TPA România, procesul rapid de digitalizare a administrației fiscale din România poate afecta companiile locale, expunându-le riscului de a pierde afaceri. Aceasta a subliniat că modificările recente aduse reglementărilor RO e-Transport sunt o piedică în dezvoltarea afacerilor din țară și a cerut clarificări din partea ANAF cu privire la acest sistem. Un exemplu concret este o companie din Germania care a renunțat la colaborarea cu o firmă din România pentru verificarea retururilor de bunuri, după ce a aflat de obligația de a raporta detalii despre transporturile de bunuri în sistemul RO e-Transport.

Sistemul RO e-Transport, alături de RO e-Factura și SAF-T, face parte din procesul de digitalizare a administrației fiscale, inițiat de Guvern pentru a combate evaziunea fiscală. De la mijlocul lunii decembrie 2023, sistemul RO e-Transport a fost extins pentru a include și transporturile rutiere internaționale de bunuri, impunând obligația de raportare a diferitelor date legate de aceste transporturi.
Sorana Cernea a subliniat că sistemul RO e-Transport prezintă încă neclarități și probleme legate de înregistrarea datelor, confidențialitatea informațiilor, fluxul informațional cu partenerii, monitorizarea vehiculelor implicate în transporturi și aplicarea criteriilor pentru transporturile rutiere internaționale de bunuri. TPA România a transmis o adresă către ANAF solicitând clarificări și asistență pentru rezolvarea acestor probleme.
Pentru a asigura succesul procesului de digitalizare a ANAF, TPA România consideră că este necesară clarificarea tipurilor de transporturi ce trebuie raportate și oferirea de asistență din partea autorității fiscale. Dacă sistemul RO e-Transport nu va duce la reducerea evaziunii fiscale, ar trebui să se ia în considerare eliminarea acestuia.
Comentarii recente