
Profesoara se bucură că copiii au mereu întrebări și le arată viitorul în robotică prin jocuri.
Andreea Popovici a transformat informatica într-o experiență captivantă pentru elevii săi, care se ocupă cu variabile și coduri de programare pentru a crea jocuri video. Prin cursurile sale de robotică, îi învață să construiască diverse obiecte interesante, precum mașini în miniatură și minisere cu panouri solare.

Andreea Popovici, în vârstă de 29 de ani, profesoară de informatică la Școala gimnazială nr. 30 „Gheorghe Țițeica“ din Constanța, iese din tipare prin metodele sale inovatoare de predare. A debutat ca profesor la Palatul Copiilor din Constanța și are o experiență de șapte ani în cadrul sistemului de învățământ.
De la o vârstă fragedă, Andreea a avut aspirații de a deveni profesoară – chiar ținea un catalog unde nota elevii săi imaginați, dar nu și-a imaginat că va alege această carieră. În timpul vacanțelor petrecute la bunici la țară, ajuta copiii cu matematica și a descoperit că îi place să predea, motiv pentru care a ales să urmeze această cale.
După absolvirea Facultății de Matematică-Informatică a Universității „Ovidius“ din Constanța, a început să predea ca suplinitor la Palatul Copiilor și a descoperit că este extrem de pasionată de acest domeniu. A căutat mereu modalități de a face lecțiile de informatică mai interesante pentru copii și a considerat mereu predarea ca pe o pasiune, nu ca pe un simplu job.
În prezent, Andreea coordonează cercul de informatică și predă și robotică la școală. Elevii sunt atrași de limbajele de programare datorită jocurilor interactive pe care le folosește pentru a le învăța. Profesoara predă voluntar și la cercul național de informatică „Programare cu răbdare“, unde își propune să atragă copiii către studiul informaticii printr-o abordare interesantă și interdisciplinară.
Andreea Popovici se concentrează pe crearea unei conexiuni puternice cu elevii săi, chiar și în predarea unor materii „reci” precum cifrele și codurile de programare. Lecțiile sale sunt interactive și combină informațiile teoretice cu aspecte practice, pentru ca elevii să aibă o înțelegere completă și să dobândească cunoștințe solide în domeniu.
Elevii învață să lucreze cu variabile, vectori și instrucțiuni repetitive, secvențiale și de decizie, creând elemente grafice în jocurile pe care le dezvoltă. Andreea îi încurajează să se implice și mai mult, predându-le limbaje de programare mai complexe precum C Sharp, pentru a-și dezvolta abilitățile.
Andreea Popovici își propune să cumpere în viitor plăcuțe programabile Arduino pentru cercul de informatică, pentru a ajuta elevii să construiască proiecte electronice. Platforma Arduino este utilizată de elevii începători în electronica și este ușor de programat direct prin USB.
Elevii sunt încurajați să își folosească creativitatea și cunoștințele pentru a crea proiecte complexe, cum ar fi un sistem cu panouri solare controlat de o placă Arduino. Andreea le arată elevilor că învățarea programării le poate oferi libertatea de a-și crea propriile jocuri și de a nu fi doar consumatori în industria de gaming.
Profesoara de informatică a inclus și elevi cu cerințe speciale în activitățile sale, oferindu-le oportunitatea de a se implica și de a-și descoperi pasiunea pentru informatică. Andreea își dorește ca elevii să devină pasionați de acest domeniu, să se cunoască mai bine și să își dezvolte abilitățile prin intermediul său.
Comentarii recente