
Un bărbat din Călărași a reușit să fure autospeciala Poliției, deoarece cei care se aflau în ea au fost speriați și au lăsat motorul pornit.
Sindicatul Europol a prezentat cum un bărbat din Călărași a reușit să fure mașina unui echipaj de poliție în timp ce aceștia interveneau la un scandal în care erau implicate 15 persoane. Autospeciala avea o problemă cu bateria și, pentru a evita să rămână în pană, polițiștii lăsau motorul pornit.

Potrivit Sindicatului Europol, autospeciala avea o problemă cu bateria de aproximativ 3 luni și polițiștii lăsau motorul pornit pentru a evita să rămână în pană. Sindicaliștii afirmă că situația a fost semnalată conducerii instituției, dar nu s-au luat măsuri în acest sens. Europol explică că mașina de poliție a fost repornită cu ajutorul curentului de la un șofer din zonă după ce a fost găsită.
„Simplul fapt că mașina de poliție a fost furată sub nasul agenților poate fi explicat destul de ușor. Atunci când faci compromisuri pentru instituție și te expui doar pentru că așa a dispus „șeful”, ajungi să fii singurul „vinovat” pentru ceva care era foarte previzibil să se întâmple”, transmit sindicaliștii Europol luni seară.
Aceștia povestesc că sâmbătă seară o patrulă de poliție din zona Lehliu, IPJ Călărași, a fost trimisă la un conflict între mai multe persoane care se amenințau reciproc cu acte de violență.
„Imediat ce au ajuns în zonă, au observat aproximativ 15 persoane, dintre care multe erau în stare de ebrietate, și se aflau în pragul unui conflict. Când au coborât din mașina de poliție pentru a documenta cauza conflictului, unul dintre protagoniști s-a urcat la volan și a plecat cu mașina de poliție aproximativ 300 de metri, până când a fost oprit de polițiști. În acest sens, a fost întocmit un dosar penal pentru „furt calificat” și „conducerea unui autoturism sub influența băuturilor alcoolice”, deoarece individul avea la bord mai multe pahare cu băuturi alcoolice”, povestesc sindicaliștii.
De asemenea, ei răspund la întrebarea „Cum a fost posibil așa ceva?”.
„Mașina de poliție avea o problemă cu bateria de aproximativ 3 luni, care nu se încărca în timpul mersului, iar polițiștii au fost nevoiți să ceară de mai multe ori curent de la alți șoferi pentru a o reporni. Problema a fost semnalată și în scris conducerii instituției, însă nu s-au luat măsuri în acest sens. Polițiștii care foloseau mașina de poliție în patrulare, temându-se să nu rămână în pana în timpul misiunilor, lăsau motorul pornit. Ce s-ar fi întâmplat dacă polițistul ar fi oprit motorul autospecialei și conflictul cu cele 15 persoane ar fi degenerat, fiind nevoiți să se retragă până la sosirea altor echipaje? Cine ar fi răspuns în cazul în care polițiștii ar fi fost din nou agresați sau chiar deposedați de armament?”, mai transmit sindicaliștii. Aceștia mai povestesc că echipajul a avut probleme cu mașina și după ce aceasta a fost recuperată.
„După ce au oprit individul care a urcat la volanul autospecialei, când au intenționat să plece de la fața locului și să-l conducă la sediu, ghiciți ce… au pornit mașina cu ajutorul cablurilor „împrumutând” curent de la un cetățean din zonă”, mai transmit sindicaliștii.
Comentarii recente