
Miliardarii sunt reticenți să-și mai plaseze investițiile în industria media, din cauza disponibilizărilor, vânzărilor de publicații și restructurărilor agresive care sugerează o criză similară celei din 2008.
Industria media se confruntă cu o criză fără precedent, iar nici miliardarii, nici jurnaliștii nu par să găsească soluții pentru a opri declinul. Contractările, disponibilizările, scăderea vânzărilor și nemulțumirile sindicale amintesc de anul 2008, conform unui articol din The Hollywood Reporter.

În trecut, achiziționarea unei publicații de către un miliardar era privită cu optimism, însă acum nu se găsesc soluții pentru a salva afacerile media, în special cele cu modele editoriale create pentru o lume anterioară Facebook, TikTok și inteligenței artificiale.
Criza este accentuată de scăderea cititorilor online la multe dintre marile publicații în ultimul an, pe măsură ce giganții precum Meta (Instagram, Facebook) și Google încearcă să-și păstreze consumatorii pe propriile platforme. Multe publicații celebre din SUA au fost afectate de disponibilizări, reduceri de costuri și proteste sindicale.
În ciuda achizițiilor făcute de miliardari acum zece ani, care erau văzute ca o soluție, se pare că acum bogăția nu mai reprezintă o cale de scăpare pentru industria media aflată în declin. Disponibilizările și reducerile de costuri se extind și la publicațiile achiziționate de fondurile de private equity, iar viitorul pare incert pentru multe dintre ele.
Comentarii recente