
Destinația turistică puțin cunoscută de către români, dar ieftină și cu locuitori amabili și neafectați de turismul de masă agresiv.
Grecia este una dintre destinațiile preferate de către români pentru vacanțe, însă există insule în care românii ajung rar sau chiar deloc. Kythira, o insulă situată între Peloponez și Creta, este probabil cea mai puțin cunoscută dintre insulele Ionice pentru români.

O româncă membră a grupului de Facebook Forum Grecia a adus la cunoștința conaționalilor o destinație turistică mai puțin populară în rândul lor, unde românii ajung destul de rar. Femeia susține că aceasta este o insulă superbă din Grecia, plină de farmec, cu plaje cu nisip fin și ape albastre și peisaje minunate. De asemenea, Kythira este o oază de liniște în comparație cu insulele aglomerate, unde turiștii se înghesuie.
„Kythira – situată între Peloponez și Creta, este probabil cea mai puțin cunoscută dintre insulele Ionice pentru români. Pentru greci, este locul de naștere din spuma mării a Afroditei, zeița iubirii. A descoperi Kythira, pentru greci, înseamnă a găsi dragostea adevărată”, a scris ea în postare.
Ea a continuat prin sublinierea farmecului insulei, care nu a fost încă afectată de turismul în masă.
„După mulți ani petrecuți în Ciclade, expuși la soare și vânt, Kythira ne-a surprins cu verdeața ei crudă de primăvară și cu vegetația bogată. Cu satele pitorești și locuitorii prietenoși, neafectați de turismul agresiv de masă. Cu prețurile relativ mici în comparație cu insulele mult mai cunoscute.
Nu în ultimul rând, ne-a impresionat cu labirintul de drumuri înguste, cu o singură bandă, și lipsa drumurilor către plajele mari frecventate de turiști. Google Maps dă greș la tot pasul și este singurul loc din întreaga Grecie în care am găsit un indicator rutier care confirmă că GPS-ul greșește”, a explicat ea.
De asemenea, ea a oferit informații despre cum se poate ajunge în Kythira și a adăugat alte detalii valoroase:
„În Kythira poți ajunge cu feribotul de la Neapolis (călătorii zilnice), de la Gythio (Peloponez) sau Kissamos (Creta) de 2-3 ori pe săptămână. Kythira are un aeroport cu zboruri aproape zilnice de la Atena. Are un spital construit din donațiile grecilor emigrați în SUA. Are cel mai mare pod de piatră din Grecia, construit în timpul stăpânirii britanice și încă utilizabil – Katouni Bridge.”
A încheiat cu câteva detalii mai puțin cunoscute despre insulă. „Are o rețetă proprie pentru crutoanele folosite în salatele grecești, vestite printre greci pentru că nu îți rupi dinții în ele. Mănăstirea Agia Moni, situată pe un vârf de munte, oferă priveliști unice ale portului Diakofti, dar și ale părții sudice a insulei, meritând cu siguranță o vizită. Părintele Thadeus, singurul locuitor și îngrijitor al mănăstirii, ne-a primit cu brațele deschise, bucuros să ne vorbească despre biserică și locuri. Am asistat chiar la procesul producerii lumânărilor. Și, înainte de toate, Kythira are un farmec aparte, este imposibil să nu îți placă.”
O altă româncă a scris despre aceeași insulă pe Forum Peloponez. Aceasta a explicat cum se poate ajunge la Kythira și a oferit și alte informații de interes pentru românii care doresc să exploreze insula.
„Kythira – cum ajungi. Kythira face parte din grupul insulelor Ionice, dar postez pe Forum Peloponez deoarece accesul se poate face prin Peloponez. În Kythira poți ajunge 1. cu avionul de la Atena, 2. cu feribotul de la Neapolis. Noi am ales să stăm două nopți în Gefyra, aproape de Monemvasia, așa că am plecat de acolo spre Kythira. Google Maps oferă două opțiuni de drum din Monemvasia către Neapolis, care durează 54 și, respectiv, 62 de minute. Am ales varianta recomandată de localnici, care implică mersul de-a lungul coastei către Agios Fokas și apoi spre Neapolis pe un drum nou (cred eu), care trece prin munte și ne-a dus în portul Neapolis în 35 de minute”, a scris ea.
Turista a oferit câteva informații concrete, inclusiv prețurile biletelor de feribot, dar și alte opțiuni. „Biletele de feribot le-am cumpărat direct de pe site-ul companiei Triton Ferries, cu ceva timp înainte (cu o lună), recomandat în lunile de vară. Vasul se numește Porfyrousa. Costă 12,5€/persoană pe sens și 49€ pentru mașină. Având o mașină închiriată și neștiind numerele de înmatriculare, am completat „IS RENTAL” în rubrica corespunzătoare și a fost în regulă. Atenție – după achiziționarea biletelor, trebuie făcut check-in”, a scris femeia.
Ea a avertizat că există o singură cursă pe zi către și dinspre Kythira.
„Trebuie să te prezinți la feribot cu o oră înainte și mașinile au început să fie încărcate pe ferry cu exact o oră înainte. Feribotul pleacă la ora 9 dimineața din Neapolis spre Kythira și la ora 3 după-amiaza din Kythira spre Neapolis. Durata călătoriei este de o oră și 15 minute. La întoarcere, am ajuns pe continent la ora 4:30 după-amiaza și la aeroportul din Atena la ora 9 seara (380 km). Traseul este Neapolis – Molaoi – Sparti – Tripoli – Nemea – Corint – aeroport. Peisajele sunt absolut minunate, dar drumul este într-o stare proastă. Sunt multe gropi și multe camioane. Drumul este muntos, cu multe curbe și linie continuă, fiind dificil să depășești camioanele. După Nemea, drumul devine mai lat și mai bun, apoi este autostradă. Există destul de multe benzinării pe drum, dar nu există niciuna în ultimii 80 km, apoi sunt 3 zone de odihnă cu benzinării aproape de Atena. Am oprit la una dintre ele, am cerut CO95 (1,95€/l) și, surprinzător, nu mai aveau. A trebuit să cumpăr CO100 la prețul de 2,28€/l”, a încheiat ea.
Comentarii recente