
În Cluj, certificatele de stare civilă sunt emise în format digital. Persoanele care doresc certificatele pe hârtie trebuie să fie conștiente de anumite aspecte.
Începând cu data de 31 martie 2025, certificatele de naștere, căsătorie, divorț și deces vor fi emise în format digital în județul Cluj. Consiliul Județean Cluj a anunțat că Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (S.I.I.E.A.S.C.) va fi funcțional în unitățile administrativ-teritoriale din județul Cluj pentru cele patru evenimente importante din viață: naștere, căsătorie, divorț și deces.

Evenimentele vor fi înregistrate exclusiv în format digital, informațiile fiind completate electronic de către ofițerii de stare civilă. Certificatul de stare civilă va fi eliberat în format digital sau, la cerere, în format fizic pe un formular tipizat securizat. În situații de forță majoră sau disfuncționalități tehnice, actele de stare civilă vor fi completate manual și apoi validate electronic.
Președintele CJ Cluj, Alin Tișe, a declarat că este încântat de digitalizarea serviciilor oferite clujenilor și că aceștia pot beneficia de certificatele de naștere, căsătorie, divorț și deces în format digital. Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj, sub autoritatea CJ Cluj, a implementat proiectul S.I.I.E.A.S.C., digitalizând 19.000 de volume de registre de stare civilă înregistrate între 1 ianuarie 1921 și 31 decembrie 2020, cuprinzând opt milioane de acte de stare civilă.
Comentarii recente