
Locuitorii din București s-au înghesuit pentru a obține noul buletin electronic, dar site-ul Ministerului Afacerilor Interne a dat eroare.
De joi, locuitorii din București au posibilitatea să ceară înlocuirea cărții de identitate cu varianta electronică nouă, care va fi disponibilă începând cu data de 12 mai. Cu toate că există un interes ridicat, site-ul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a avut probleme tehnice din cauza numărului mare de solicitări.
Programările pentru obținerea noului buletin se pot face exclusiv online, pe platforma MAI. Din păcate, locurile disponibile pentru luna aprilie s-au ocupat în câteva ore, iar pentru luna mai mai sunt disponibile doar câteva intervale în a doua jumătate a lunii.
De asemenea, site-ul MAI a întâmpinat dificultăți tehnice din cauza traficului mare de utilizatori. Primul beneficiar din sectorul 3 a declarat că și-a depus actele pentru eliberarea noii cărți electronice de identitate pentru a putea semna digital, iar procesul a inclus luarea amprentelor și semnarea pe un pad, conform ProTV.
Noua carte de identitate electronică poate fi obținută înainte de expirarea buletinului actual, iar documentele necesare sunt aceleași ca pentru obținerea cărții de identitate tradiționale, precum certificatul de naștere sau contractul de închiriere a locuinței.
Noua carte de identitate are dimensiunile unui card bancar și conține informațiile personale ale titularului, cum ar fi numele, prenumele și data nașterii. Pe verso se află un cip care conține semnătura olografă a deținătorului și două amprente digitale. Acest cip conține și două certificate digitale pentru autentificare și semnătură electronică în fața autorităților publice, protejate printr-un cod PIN. Primele cinci milioane de cărți vor fi eliberate gratuit, iar ulterior costul va fi de 67 de lei.
Cu ajutorul unui cititor de carduri și al unei aplicații, cetățenii vor putea accesa servicii online, cum ar fi obținerea certificatului de cazier judiciar sau consultarea istoricului de sancțiuni rutiere.
Chestorul de poliție Cătălin Giulescu, directorul general al DGEP, a declarat că sunt implicați în mai multe proiecte care presupun interconectarea infrastructurilor cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, sistemul bancar, Ministerul Muncii și Ministerul Sănătății.
Noua carte electronică de identitate este disponibilă momentan doar în București și Cluj și oferă avantaje precum securitate avansată pentru prevenirea falsificării și furtului de identitate. Deși nu înlocuiește pașaportul, noua carte de identitate poate fi folosită pentru călătoriile în Uniunea Europeană și în Turcia.

Comentarii recente