
Campania șoc a Israelului pe rețelele de socializare a generat peste un miliard de vizualizări. Care a fost costul acesteia?
Israel a inițiat o campanie online care a șocat comunitatea internațională, în contextul în care conflictul cu Hamas și reacțiile armatei israeliene în Fâșia Gaza au dus la moartea a mii de oameni după atacul mișcării islamiste palestiniene de la 7 octombrie.

Campania online cuprinde imagini cu o bunică plângând, un salvator care vorbește despre grozăvii, un cadavru care apare pe ecran într-un joc video sau pe o pagină web – un joc „nou” și „riscant”, potrivit news.ro.
Unul dintre cele mai comentate videoclipuri este un desen animat în care un inorog apare într-un curcubeu, iar pe ecran apare mesajul „La fel cum ați face orice pentru a vă proteja copilul, noi vom face totul pentru a-i proteja pe ai noștri”.
Ministerul israelian al Afacerilor Externe a postat aproximativ 40 de videoclipuri scurte pe pagina lor de YouTube de la masacrul de la 7 octombrie. Peste 1.400 de persoane au fost ucise de partea israeliană începând din acea dată, în special civili executați de Hamas în ziua respectivă, conform autorităților israeliene.
Israelul a lansat mai multe bombardamente în Fâșia Gaza de atunci, soldate cu peste 7.000 de morți, inclusiv 3.000 de copii, conform Ministerului Sănătății al Hamas.
Multe dintre aceste clipuri israeliene, traduse în engleză, au fost difuzate ca reclame pe rețelele de socializare, site-uri web sau chiar în aplicații de jocuri. Sloganurile sunt afișate după fiecare videoclip: #HamasIsIsis, #BringThemHome sau „Stand with Israel, stand with humanity”.
Comunicarea directă a Hamas rămâne mai limitată decât cea a Israelului, deoarece Hamas este considerat o „organizație teroristă” de către Israel, Statele Unite și Uniunea Europeană și este interzis pe diverse platforme online.
Acestea sunt câteva dintre aspectele campaniei online desfășurate de Israel în contextul conflictului din Fâșia Gaza.
Comentarii recente