
Proprietarii de mașini au dreptul să nu suporte costurile reparațiilor din service, în anumite situații.
Puțini români sunt conștienți că au dreptul să refuze recepția reparațiilor unei mașini în service și să nu plătească pentru acest serviciu, în cazul în care service-ul nu respectă obligațiile stabilite prin lege. O Ordonanță în vigoare de aproape 12 ani prevede că service-urile trebuie să ofere beneficiarului posibilitatea de a asista vizual la modul în care sunt efectuate reparațiile într-un spațiu special amenajat, în condiții de siguranță. Nerespectarea acestor condiții permite beneficiarului să refuze semnarea recepției reparațiilor și plata acestora până când nu mai are obiecțiuni cu privire la calitatea lucrărilor. Legea prevede că refuzul motivat în scris al semnării recepției reprezintă o contestație și poate fi înregistrat la R.A.R. Dacă refuzul persistă, se poate formula o contestație la R.A.R. și se poate solicita prezența unui reprezentant al acesteia pentru a analiza situația. În cazul în care contestația nu este rezolvată, beneficiarul poate depune o plângere la instanța competentă. R.A.R. trebuie să țină un registru în care să fie înregistrate toate contestațiile și plângerile primite. Dacă se acumulează cel puțin 5 contestații consecutive confirmate, R.A.R. va efectua un audit de supraveghere la service-ul respectiv, ale cărui costuri vor fi suportate de operatorul economic. Suspendarea autorizației tehnice de funcționare pentru 30 de zile este obligatorie în cazul în care se constată abateri de la prevederile legale în urma a două audituri de supraveghere suplimentare în decurs de 12 luni. Ordonanța privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de reparații auto se aplică din data de 19 iunie 2013.

Comentarii recente