
Primarul susţine că trotinetiştii ajung mai rapid şi mai uşor la destinaţie decât orădenii.
Cele mai multe plângeri înregistrate pe aplicația Oradea City Report, care permite orădenilor să raporteze problemele din oraș, sunt legate de utilizatorii de trotinete electrice. Cu toate acestea, primarul municipiului, care este și un fan al acestora, nu dorește să le interzică.

Trotinetiștii indisciplinați nu respectă regulile de circulație, deranjând pietonii sau abandonând vehiculele în locuri nepotrivite. Cu toate acestea, Primăria Oradea nu intenționează să le interzică, iar primarul Florin Birta, care este și el un susținător al trotinetelor electrice, consideră că acestea sunt utile.
„De multe ori, când călătoresc în București, unde traficul este infernal, aleg să folosesc trotineta electrică în loc de taxi. Ajung mai rapid și mai ușor”, spune Birta, explicând că, la fel ca și șoferii beți sau drogați, pot exista și trotinetiști indisciplinați. „Dar acest lucru nu înseamnă că toți sunt așa”, adaugă primarul.
Cu toate acestea, deoarece o mare parte dintre reclamațiile orădenilor se referă la faptul că utilizatorii trotinetelor le abandonează în orice loc – pe trotuare, în curbe, în fața trecerilor de pietoni, la intrarea în blocuri sau pe locurile de parcare – Comisia de circulație a orașului a decis să intervină.
Astfel, autoritățile municipale au dublat numărul de locuri de parcare pentru trotinete. În plus, compania Bolt, în încercarea de a-i determina pe orădeni să le folosească, oferă o reducere de 1 leu la prețul cursei. Cu toate acestea, puțini sunt cei care profită de această oportunitate, deoarece reducerea este mică și, ca rezultat, majoritatea stațiilor existente sunt goale.
În urma unui referendum desfășurat în acest an, în data de 2 aprilie, circulația trotinetelor electrice va fi interzisă în Paris începând din septembrie. Anul trecut, în capitala Franței s-au înregistrat 459 de accidente cu scutere electrice și alte vehicule similare, dintre care trei au fost mortale, iar localnicii le consideră periculoase.
Astfel, după ce au fost acceptate în 2018, trotinetele electrice vor fi complet interzise în Paris după încheierea contractelor cu cei trei operatori privați (Lime, Tier și Dott), pe 31 august.
Până în prezent, Roma, Lisabona, Stockholm și Oslo au impus condiții mai stricte privind utilizarea trotinetelor electrice închiriate, în timp ce Barcelona și Montreal au interzis complet circulația acestora.
Comentarii recente