
Renault alocă 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea a opt modele noi, primul dintre acestea fiind un SUV bazat pe Sandero.
Grupul auto francez Renault, care deține marca Dacia, a anunțat miercuri că va investi 3 miliarde de euro până în 2027 pentru a lansa opt noi vehicule și a-și extinde vânzările de mașini electrice în afara Europei, conform Reuters.

Primul dintre noile vehicule Renault destinate pieței globale este un SUV mic derivat din Dacia Sandero, numit Kardian, care a fost prezentat marți în Brazilia. Acest model va fi lansat anul viitor în America Latină și Maroc.
În conformitate cu strategia de reînnoire anunțată în 2021, Renault s-a concentrat pe segmentele cele mai profitabile din Europa, mașinile electrice și modelele compacte. Cu toate acestea, în urma pierderii Rusiei, a doua cea mai mare piață a grupului, după invadarea Ucrainei, Renault a devenit și mai dependent de piața europeană. În primele nouă luni ale acestui an, aproape 69% din vânzările Renault au fost realizate în Europa, în creștere față de 63% în aceeași perioadă a anului trecut.
„Pe măsură ce înnoirea produselor noastre dă rezultate în Europa, vom face acum marca mai globală și mai profitabilă”, a declarat Fabrice Cambolive, directorul mărcii Renault.
Potrivit Renault, până în jurul anului 2027, mașinile electrice și modelele hibride ar urma să reprezinte o treime din vânzările realizate în afara Europei.
Cinci dintre cele opt noi modele vor fi compacte sau mai mari „pentru a poziționa marca pe segmentele cele mai valoroase”, a precizat Renault.
Modelele vor fi dezvoltate pe două noi platforme globale. Prima este o platformă modulară care include Kardian, pentru asamblare în America Latină, Turcia, Maroc și India. De asemenea, aceasta va servi ca bază pentru o camionetă 4X4 hibridă. Renault a prezentat un concept al acestui vehicul, numit Niagara, în Brazilia.
A doua platformă globală a Renault este destinată vehiculelor de lux produse în Coreea de Sud, în urma unui parteneriat semnat în 2022 între Renault și Geely. Primul vehicul marca Renault Korea Motors pe baza acestei platforme va fi lansat în 2024.
Grupul Renault se află în fruntea mobilității care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize – și oferă clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și cu peste 111.000 de angajați, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.
Comentarii recente