
Locomotiva hibrid românească de pe granița de vest a țării poate tracta trenuri de 600 de metri lungime.
Prima locomotivă hibridă construită integral în România funcționează la terminalul intermodal Trade Trans din Curtici, județul Arad. Aceasta are capacitatea de a tracta trenuri lungi de 600 de metri.

Pe data de 16 octombrie 2023, președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a făcut anunțul despre această locomotivă.
Terminalul de la Curtici, situat la 17 kilometri de reședința de județ Arad și aproape de granița cu Ungaria, a fost recent extins cu o parcare pentru camioane grele.
Pentru a se conforma standardelor europene de reducere a poluării și pentru a economisi combustibil în contextul creșterii prețurilor la combustibilii fosili, operatorul Trade Trans a achiziționat o locomotivă hibridă electrică.
Această achiziție este o realizare complet românească, rezultatul colaborării dintre două companii, una din Constanța și cealaltă din Craiova. Este prima locomotivă hibridă construită în România.
Locomotiva trage trenurile din terminalul intermodal de la Curtici și din zona de frontieră. Aceasta poate tracta trenuri lungi de 600 de metri, având o greutate de 2000 de tone.
În istoria feroviară românească, data de 13 august 1959 marchează un moment important. La acea dată, primele două locomotive Diesel electrice din seria 060-DA-001 și 002 au apărut în România. Acestea au fost construite de un consorțiu elvețian format din firmele Sulzer-Winterhur (constructorul motorului diesel), BBC-Baden (constructorul părții electrice) și SLM-Winterhur (constructorul părții mecanice și responsabil pentru asamblare).
Ulterior, au fost construite integral în Elveția 6 locomotive 060-DA și livrate către CFR.
Astfel, primele 6 locomotive, numerotate de la 060-DA-001 la 060-DA-006, au fost produse în halele companiei elvețiene Schweizerische Lokomotiv und Maschinenfabrik din Winterhur.
În anul 1960, tehnologia a fost transferată industriei românești. Astfel, la doar un an după apariția lor în peisajul feroviar românesc, Electroputere Craiova a asamblat 10 locomotive de tip DA, folosind echipamentele furnizate de cele 3 companii elvețiene.
Comentarii recente