
Berlinul întrerupe proiectele de infrastructură destinate bicicletelor care creează blocaje în traficul auto.
Coaliția de guvernare recent formată din Berlin a decis să oprească toate proiectele de infrastructură pentru biciclete care ar putea afecta benzile de circulație sau locurile de parcare deja existente pentru mașini. Această mișcare vine în contextul unei nemulțumiri populare din întreaga Europă față de eforturile de reducere a numărului de mașini în orașe, iar politicienii profită de această problemă pentru a se poziționa de partea șoferilor din clasa muncitoare.

Noul guvern conservator al Berlinului, condus de partidul de centru-dreapta Uniunea Creștin-Democrată (CDU), a anulat o serie de măsuri favorabile bicicliștilor stabilite de predecesorul lor de stânga. Astfel, coaliția de guvernare a suspendat proiectele de infrastructură pentru biciclete care ar putea împiedica accesul la benzi de circulație sau locuri de parcare existente, precum și un plan ambițios de extindere a rețelei de biciclete a orașului.
De asemenea, conservatorii au renunțat la planurile de pietonalizare a străzii Friedrichstraße, care era promovată intens, și au permis accesul mașinilor la cererea afacerilor locale, care au argumentat că traficul redirecționat le afectează profiturile.
Această schimbare de abordare în capitala Germaniei transmite un semnal îngrijorător pentru alte orașe prietenoase cu bicicleta, care se confruntă cu nemulțumirea șoferilor.
Pe măsură ce pandemia de COVID-19 a pierdut din importanță, entuziasmul față de infrastructura temporară pentru bicicliști și restricțiile de trafic introduse de orașe pentru a îmbunătăți calitatea vieții oamenilor în timpul blocărilor și pentru a reduce poluarea aerului și emisiile a scăzut.
Strada Friedrichstraße, cu o lungime de 3 kilometri, este cunoscută pentru magazinele de lux, restaurantele elegante și fosta punct de trecere a frontierei Checkpoint Charlie dintre Berlinul de Est și Berlinul de Vest. În prezent, aceasta este și sinonimă cu lupta pentru stabilirea accesului mașinilor pe această stradă.
Inițial, autoritățile au închis o porțiune de 500 de metri din stradă, au amenajat o pistă pentru bicicliști în centrul acesteia și au adăugat bănci și ghivece cu plante în locurile de parcare. Modificările inițiale erau planificate să fie valabile doar un an, dar după realegerea sa în toamna anului 2021, senatorul pentru mobilitatea verde, Bettina Jarasch, a anunțat prelungirea planului.
Deși această veste a fost bine primită de ecologiștii din Berlin, a stârnit indignarea proprietarilor de afaceri locale, precum Anja Schröder, care a dat în judecată primăria și a susținut că strada Friedrichstraße trebuie să rămână deschisă pentru mașini pentru a evita blocarea străzilor adiacente de trafic.
Comentarii recente