Cum poți identifica o tentativă de fraudă atunci când „banca” te sună și îți solicită datele personale? Care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a te proteja.
Apelurile telefonice înșelătoare care par a fi de la bănci sau autorități afectează tot mai mulți români. Victimele sunt îndemnate să divulge date personale sau să instaleze aplicații periculoase sub pretextul verificării unor plăți către platforme internaționale. Băncile avertizează că aceste scam-uri sunt bine puse la punct, folosind numere de telefon cu format românesc și mesaje automate pentru a câștiga încrederea.

Potrivit reprezentanților Revolut, numărul total de fraude prin impersonare a crescut cu 15% în ultimele 7 zile, în timp ce numărul total de fraude raportate a scăzut cu 2% față de săptămâna anterioară. Spoofing-ul poate fi parte a unui scenariu mai complex, care implică mai multe metode de convingere a victimei, inclusiv folosirea unei identități false.
Principalele semnale de alarmă sunt presiunea exercitată asupra victimei, cererea de acces la dispozitivele acesteia, solicitarea de a ignora avertismentele sau de a transfera bani în conturi presupus sigure. De asemenea, există și varianta în care apelurile telefonice se fac din partea unor persoane dragi impersonate, cerând sume de bani urgent. Pentru a evita aceste escrocherii, este recomandat să ceri validarea identității înainte de a trimite bani sau de a dezvălui informații personale.
Revolut avertizează că un robot telefonic poate iniția apeluri sub pretextul că sunt de la bancă sau de la o companie pentru a verifica plăți către platforme de e-commerce. Scopul este de a convinge victimele să trimită bani sau să instaleze aplicații malware. Este important să fii atent la comportamentul apelantului, care poate da indicii că este vorba de un escroc. Un agent de relații cu clienții profesionist nu ar cere niciodată unui utilizator să facă tranzacții sau să trimită bani printr-un apel telefonic.


Comentarii recente