În 2025, Black Friday devine o experiență de cumpărare hibridă, iar românii își planifică cu atenție achizițiile.
Potrivit unui studiu realizat de MKOR în octombrie, nouă din zece români își planifică cumpărăturile în perioada reducerilor de Black Friday. Procentul celor hotărâți să cumpere crește cu 5% în 2025, iar bugetul mediu estimat este de 2.046 de lei, în creștere cu 33% față de 2024. Cercetarea arată o maturizare a pieței, unde deciziile sunt calculate, bugetele planificate sunt mai mari și experiența de cumpărare devine hibridă. Un aspect important este reducerea semnificativă a cumpărătorilor impulsivi, majoritatea celor care intenționează să facă achiziții pregătindu-și o listă în avans. Coșul mediu s-a diversificat dramatic, incluzând produse din 39 de categorii diferite. Electronicele și electrocasnicele rămân în topul listelor, dar categoriile de lifestyle, precum fashion și produse de beauty & care, înregistrează o creștere semnificativă. Abordarea hibridă a cumpărăturilor (online + offline) a ajuns la 39%, fiind propulsată de Generația Z. Tinerii combina experiența la cumpărături cu socializarea, iar principala barieră în a participa la Black Friday rămâne neîncrederea în corectitudinea ofertelor. Retailerii trebuie să construiască relevanță și încredere cu săptămâni înainte de eveniment, pentru a câștiga în 2025. Pentru consumatorii indeciși, valoarea reducerii este cheia conversiei, iar un discount substanțial ar transforma ezitarea în achiziție.



Comentarii recente