
Coloșii de pe Canalul Dunăre - Marea Neagră sunt inspirați de un uriaș american de 120 de tone, care a fost sursa de inspirație pentru celebrele DAC-uri românești.
O autobasculantă uriașă, utilizată pe șantierul Canalului Dunăre – Marea Neagră, a servit drept sursă de inspirație pentru mașinile celebre DAC din România, care erau în centrul atenției în anii ’80. Proiectul Canalului Dunăre – Marea Neagră, început în primii ani ai regimului comunist, a fost un eșec major și a adus suferință pentru mulți muncitori, inclusiv deținuți politici. Lucrările au fost inițial abandonate în 1953, dar au fost reluate cu o nouă abordare în anii ’70 sub conducerea regimului Ceaușescu. Pe șantier, au fost folosite cele mai mari mașini construite în România, inclusiv autobasculante, excavatoare și buldozere. Autobasculanta gigant Lectra Haul, adusă din SUA în 1976, a fost o apariție impresionantă pe șantier și a influențat producția ulterioară de autobasculante de mare tonaj în România. Un exemplu notabil este DAC 180 – 100, care a fost utilizat pe șantierul canalului din Dobrogea. Autobasculantele au continuat să fie utilizate și după 1990, alături de alte mașini gigant, cum ar fi buldozerele produse la Uzina Mecanică Mârșa.

Comentarii recente