
În doar luna ianuarie, Inteligența Artificială a generat 1,2 milioane de recomandări pentru cumpărături online. Urmează să vedem tendințele cheie din 2025.
În prima lună a acestui an, Inteligența Artificială a generat peste 1,2 milioane de recomandări de cumpărături online, facilitând descoperirea celor mai bune oferte pentru utilizatori.

Numărul românilor care aleg să facă cumpărături online a crescut constant de la an la an, conform unei analize de piață realizate de un marketplace, având în vedere diversitatea serviciilor și produselor disponibile în ecommerce.
Potrivit ultimului raport INS, în 2024, 72,9% dintre români au optat pentru produse online, în creștere cu peste 7% față de anul anterior. Alegerea pentru ecommerce este determinată de accesul la oferte competitive, o gamă variată de produse, opțiuni de plată flexibile și recomandări personalizate de shopping, oferite de tehnologiile AI.
„Cumpărăturile tradiționale pot deveni consumatoare de timp și energie, iar ecommerce-ul reprezintă o soluție convenabilă care va continua să se dezvolte în acest an. Monitorizăm constant datele și observăm că adoptarea cumpărăturilor online este strâns legată de implementarea soluțiilor care oferă o experiență de shopping simplă, personalizată și eficientă. Cu ajutorul tehnologiilor AI, ne străduim să îmbunătățim experiența clienților noștri în fiecare etapă a procesului de cumpărare, de la căutare și navigare până la recomandări și opțiuni flexibile de plată și livrare”, a declarat Irina Pencea, Manager General eMAG România, Ungaria și Bulgaria.
Specialiștii în ecommerce prevăd că, în 2025, experiența de shopping online va deveni mai simplă și mai eficientă datorită tehnologiilor avansate, serviciilor flexibile și ofertelor personalizate, prezentând cinci tendințe majore cu impact în cumpărăturile online din acest an.
Pe măsură ce gama de produse disponibile online devine din ce în ce mai vastă, oamenii caută soluții pentru a găsi rapid produsele dorite. Tehnologiile AI au un rol important în această direcție, oferind recomandări personalizate în funcție de preferințele utilizatorilor. În prima lună a acestui an, Inteligența Artificială a generat peste 1,2 milioane de recomandări, facilitând descoperirea celor mai bune oferte pentru utilizatori.
În contextul presiunii constante a inflației asupra veniturilor disponibile, soluțiile care oferă plăți flexibile devin tot mai populare printre clienți, ajutându-i să-și gestioneze mai eficient bugetul lunar. În prezent, trei milioane de clienți eMAG sunt eligibili pentru My Wallet, cu un milion mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, beneficiind de opțiuni precum amânarea plății cu 30 de zile, rate fără dobândă sau rate fixe până la 36 de luni.
Beneficiile precum livrarea gratuită, ofertele exclusive și returul extins încurajează oamenii să facă mai multe cumpărături online. Acest trend se reflectă în statisticile din anul precedent pentru comenzile pe bază de abonament, unde un utilizator plasează în medie 78 de comenzi în cele 4 aplicații în care serviciul este disponibil, cifră de peste 10 ori mai mare decât în cazul unui client fără abonament.
Românii cumpără tot mai mult online, fiind atenți la prețuri și căutând cele mai bune oferte, indiferent dacă este vorba de produse de zi cu zi sau de achiziții mai costisitoare. Tendința de a se îndrepta către mediul online este evidentă, datorită accesului la o gamă variată de produse și prețuri competitive, democratizând astfel cumpărăturile pentru toți consumatorii. Datele recente arată că, în mediul rural, numărul celor care fac cumpărături online a crescut cu 2,5% mai mult decât în mediul urban.
Comentarii recente