
Stellantis, gigantul auto, intenționează să fabrice anvelope folosind coji de ouă de găină.
Stellantis, un gigant auto, încearcă să obțină un brevet pentru un proces prin care cojile de ouă de găină sau alte deșeuri biologice sunt integrate în compoziția anvelopelor pentru a reduce poluarea.

Într-un dosar de brevet publicat de Oficiul de Brevete și Mărci al Statelor Unite (USPTO) pe 23 ianuarie 2025 și depus în 2023, producătorul auto discută utilizarea cojilor de ouă de găină ca înlocuitori pentru două materiale comune de umplutură în anvelope: negru de fum și siliciu.
Stellantis subliniază că atunci când anvelopele se uzează, negrul de fum și siliciul sunt eliberate în aer sub formă de praf. Compania crede că aceste umpluturi pot fi înlocuite cu oxid de calciu (CaO) derivat din cojile de ouă, care conțin peste 90% carbonat de calciu (CaCO3).
Procesul de extragere a CaO implică calcinarea cojilor de ouă, emițând dioxid de carbon (CO2) și lăsând în urmă CaO sub formă de material solid alb. Acest material este apoi folosit în compoziția anvelopelor.
Deși nu este clar dacă acest proces va fi viabil din punct de vedere comercial, având în vedere proveniența de la un producător auto, nu de la un producător de anvelope, producătorii actuali de anvelope încearcă să integreze materiale mai sustenabile în produsele lor pentru a reduce impactul asupra mediului.
Alți producători, precum Bridgestone, Michelin și Goodyear, au dezvoltat deja anvelope care utilizează materiale reciclate, regenerabile sau mai puțin poluante, în efortul lor de a contribui la protejarea mediului în timp ce continuă să producă anvelope de calitate.
Comentarii recente