
Simulările sunt o provocare dificilă pentru elevi. Mulți se subestimează, în timp ce prea mulți se supraestimează.
În această perioadă, în școlile din toată țara se desfășoară simulări pentru examenele naționale, cu subiecte create la nivel local sau județean. Profesorii și părinții sunt implicați în aceste simulări și le privesc ca pe un mod de a evalua pregătirea elevilor.

Elevii din ultimul an de liceu se pregătesc pentru probele orale ale examenului de Bacalaureat 2025, în timp ce cei din ultimul an de gimnaziu se pregătesc pentru probele Evaluării Naționale. Aceștia vor susține simulări ale probelor scrise în cursul lunii martie, după ce vor fi testați cu subiecte unice la nivel de județ.
Simulările au rolul de a stabili nivelul de pregătire al elevilor și permit intervenția în cazul notelor scăzute. Profesorii consideră că este important ca elevii să se obișnuiască cu atmosfera de examen și să învețe aspecte tehnice legate de completarea lucrării. Notele obținute nu sunt trecute în catalog, iar presiunea notei nu ar trebui să existe.
Simulările sunt importante pentru a-i ajuta pe elevi să înțeleagă barierele tehnice și să se pregătească mai bine pentru examene. Părinții au un rol esențial în a-i motiva pe copii să muncească mai mult în cazul unor rezultate slabe. Mitul conform căruia rezultatele slabe la simulare pot determina propunerea de subiecte mai ușoare pentru examen este fals.
Simulările vor continua în luna martie, la nivel național, iar rezultatele vor fi comunicate către elevi. Profesorul consideră că simulările sunt importante pentru a evalua progresul și pentru a explica rezultatele slabe. Opiniile părinților sunt împărțite, unii considerând simulările utile pentru evaluare, în timp ce alții le văd ca pe o formalitate fără rost.
Comentarii recente