
Accidentul feroviar de la Roșiori, pe Magistrala 100, s-a repetat în luna martie a acestui an.

Locomotiva EA 482 a SNTFC CFR Călători a intrat în coliziune violentă cu locomotiva DA 1626 a Cargo Trans Vagon, care era parcată. În urma impactului, locomotiva CTV a deraiat peste opritorul fix.
Potrivit directorului general al Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), Laurențiu Dumitru, „la ora 10:55, locomotiva EA 482 a SNTFC CFR Călători a părăsit linia 3 a stației Roșiori Nord și a intrat pe linia 1 pentru a manevra și prelua un tren de călători. În timpul manevrei, a lovit locomotiva DA a Cargo Trans Vagon”.
Investigația accidentului va fi efectuată de administratorul infrastructurii și, în funcție de constatări, AGIFER va interveni sau nu. „Dacă se constată o încălcare clară a reglementărilor, nu avem nicio îmbunătățire de adus”, a adăugat Dumitru.
CFR Călători a anunțat că va demara o cercetare internă în legătură cu incidentul de azi, iar o comisie de cercetare formată din autoritățile competente va investiga cauzele. Potrivit primelor informații, la manevra de regarare efectuată de locomotiva EA 428 a CFR Călători, a avut loc tamponarea unei locomotive DA aparținând unui operator feroviar privat, care s-a deraiat pe linie. Nu au fost înregistrate răniți printre personalul feroviar, iar circulația trenurilor în zonă nu a fost afectată.
Pe 13 martie, s-a produs un incident similar, în care locomotiva trenului IR 1822 a depășit semnalul de intrare în stație cu o viteză de aproximativ 50 km/oră. Instalația de frânare automată a acționat, însă prea târziu, deoarece trenul a lovit cu o viteză de aproximativ 40 km/oră trenul 50514 al DB Cargo Romania SRL, care se afla pe linia 5 a stației CF Roșiori Nord. Ca urmare, trenul de marfă a fost împins pe o distanță de aproximativ 200 de metri, iar două vagoane s-au răsturnat. Trenul DB transporta 26 de vagoane platformă cu autoturisme de la Ford Craiova către Palas Constanța.
Comentarii recente