
Retailerii de modă din centrele comerciale au depășit brandurile de lux.
Coșul de acțiuni care cuprinde retaileri de modă de clasă medie a avut performanțe semnificativ mai bune decât cele ale mărcilor de lux în ultimul an (11% față de -8%), conform unei analize extinse a pieței.

Cu începerea sezonului de prezentare a colecțiilor de modă în Europa, o nouă cercetare realizată de platforma de tranzacționare și investiții eToro arată că brandurile care vizează consumatorii obișnuiți par să înregistreze o revenire pe piețele financiare în comparație cu cele de lux, după mai mulți ani de declin.
eToro a analizat performanța a zece dintre cei mai mari retaileri de modă de lux și de clasă medie din Marea Britanie și Europa, în funcție de capitalizarea de piață, pentru a construi două coșuri de acțiuni cu ponderi egale – unul pentru retaileri de clasă medie și unul pentru retaileri de lux.
Datele arată că în ultimii cinci ani, acțiunile de lux au avut randamente semnificativ mai mari decât cele ale acțiunilor de modă de clasă medie, generând de peste patru ori mai mult profit (76% față de 16%). De asemenea, coșul mărcilor de lux a depășit performanța principalilor indici globali, cu randamente duble față de Stoxx 600 în ultimii cinci ani și de patru ori față de FTSE 100.
Cu toate acestea, în ultimul an, tendința s-a inversat. Coșul de acțiuni reprezentând mărcile de modă de clasă medie (de obicei cele prezente în mall-uri) a crescut cu 11% față de acum 12 luni, în timp ce coșul mărcilor de lux a scăzut cu 8% – ambele sub performanța indicilor Stoxx 600 și FTSE 100 în această perioadă.
În fruntea redresării pieței de modă de clasă medie din Marea Britanie se află Next, cu un preț al acțiunilor în creștere cu 44% în ultimul an, datorită creșterii constante a veniturilor și achizițiilor inteligente. Inditex, cel mai mare retailer de modă din lume și proprietarul Zara, a avut, de asemenea, o creștere de 36% în acțiuni într-un an, înregistrând recent profituri record. Alte companii cu performanțe solide sunt ABF, proprietarul Primark, și retailerul italian OVS.
Analizând datele, Sam North, analist eToro pentru Regatul Unit, a subliniat că investițiile sunt un efort pe termen lung și că sectorul modei de lux a fost mai bine pregătit pentru a face față crizei costului vieții, datorită clienților săi mai puțin sensibili la incertitudinea economică. Cu toate acestea, atenuarea inflației și a presiunilor legate de costuri pare să conducă la o revigorare a unor retaileri importanți precum Inditex, Zalando și OVS.
În coșul de acțiuni de lux, Hermès din Franța a avut o creștere de 14% în ultimul an, iar marca italiană Brunello Cucinelli a crescut cu 18% în aceeași perioadă. Cu toate acestea, coșul mărcilor de lux a fost afectat de performanța slabă a unor nume importante precum Kering, Hugo Boss și Burberry, din cauza încetinirii cererii în China.
North a adăugat că mărcile de lux au fost vulnerabile anul acesta, dar o revenire a cererii în China ar putea schimba această situație. Cu toate acestea, este esențial ca aceste mărci să înțeleagă în profunzime preferințele clienților în schimbare pentru a asigura o redresare reușită.
Comentarii recente