
Elena Lasconi se întâlnește cu consultantul politic al lui Iliescu. Cât de mult investește USR în campania prezidențială?
Conducerea USR a aprobat prin vot pe WhatsApp alocarea a cel puțin 175.000 de euro către firma consultantului politic Bob Wickers, care a lucrat pentru Ion Iliescu, Boris Elțîn și republicani. De asemenea, USR a comunicat că va plăti 1,5 milioane de euro pentru 683 de fețe de panouri cu Elena Lasconi în toată țara.

Uniunea Salvați România a încheiat un contract pentru 683 de panouri publicitare cu Lasconi, cu o sumă totală de 1,5 milioane de euro pentru producție, montaj și închiriere, conform unei investigații Snoop. Campania de promovare a început pe 24 iulie și se va încheia pe 8 noiembrie, când începe campania electorală. Majoritatea sumei, 1,3 milioane de euro, este destinată închirierii. Producția a costat 104.995 de euro, iar decorarea panourilor a necesitat 65.947 de euro, bani proveniți din subvenția partidului.
În comparație, PNL a alocat 2 milioane de euro pentru panourile de promovare a cărții lui Nicolae Ciucă între mai și iulie, iar suma totală pentru până în noiembrie este de 4 milioane de euro. AUR a plătit 450.000 de euro pentru două luni de panotaj cu imaginea lui George Simion și va adăuga încă 300.000 de euro pentru perioada rămasă până la campania prezidențială.
Bob Wickers, consultant american cu o experiență de peste 30 de ani, a fost ales pentru a asista în campania prezidențială pe Elena Lasconi de către conducerea USR. Lasconi a fost cea care a susținut propunerea pentru Wickers, care a lucrat anterior pentru politicieni precum Ion Iliescu, Boris Elțîn și Mitt Romney. Contractul include o sumă de 25.000 de euro lunar în perioada de precampanie și un bonus inițial de 25.000 de euro, ajungând la un total de 125.000 de euro până la mijlocul lunii octombrie.
În cazul în care Lasconi va ajunge în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, firma lui Bob Wickers va primi un bonus de 100.000 de euro. Consultanța în perioada campaniei electorale, în scenariul în care USR ajunge în turul al doilea al prezidențialelor, va costa partidul încă 100.000 de euro. Dacă Lasconi va ajunge la Cotroceni, Wickers va primi 200.000 de euro de la partid și un contract pe un an cu o valoare lunară de 15.000 de euro.
În 1996, înaintea turului al doilea al alegerilor prezidențiale din România, Bob Wickers a fost descris de ziarele Ziua și Evenimentul Zilei drept unul dintre „mercenarii electorali ai lui Iliescu”, făcând parte dintr-o echipă care a pregătit strategia de campanie pentru Ion Iliescu și PDSR. Iliescu a pierdut alegerile în fața lui Emil Constantinescu, iar Wickers a fost implicat în acea campanie.
Comentarii recente