
Google a decis să renunțe la intenția de a elimina cookie-urile din browserul Chrome.
Google intenționează să păstreze cookie-uri de la terți în browserul său Chrome, după ani în care s-a angajat să elimine treptat aceste pachete minuscule de cod menite să urmărească utilizatorii pe internet. Această schimbare majoră în planurile companiei vine în urma îngrijorărilor agenților de publicitate – cea mai mare sursă de venit a companiei – care au exprimat temerea că pierderea cookie-urilor în cel mai popular browser din lume le va limita capacitatea de a colecta informații pentru personalizarea reclamelor, făcându-i dependenți de bazele de date ale utilizatorilor Google. Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Marea Britanie a analizat, de asemenea, planul Google pentru a identifica posibile efecte negative asupra concurenței în domeniul publicității digitale. Din 2019, Google a lucrat la inițiativa Privacy Sandbox, menită să îmbunătățească confidențialitatea online, sprijinind în același timp afacerile digitale, cu un obiectiv cheie de a elimina treptat cookie-urile de la terți. Cookie-urile sunt pachete de informații care permit site-urilor web și agenților de publicitate să identifice utilizatorii individuali de internet și să urmărească obiceiurile lor de navigare, dar pot fi utilizate și pentru supraveghere nedorită. În Uniunea Europeană, utilizarea cookie-urilor este reglementată de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), care impune editorilor să obțină consimțământul explicit al utilizatorilor pentru a-și stoca cookie-urile. Chavez a declarat că Google colaborează cu autorități de reglementare, precum CMA din Marea Britanie și Biroul Comisarului pentru informații, precum și cu editori și grupuri de confidențialitate, cu privire la noua abordare, continuând să investească în programul Privacy Sandbox. Anunțul a stârnit reacții mixte din partea industriei publicitare, cu unii analiști salutând decizia, iar alții exprimând îngrijorare cu privire la posibile impacte negative.

Comentarii recente