
Boeing va prezenta detalii despre îmbunătățirile aduse calității și instruirii în cadrul întâlnirii cu reprezentanții FAA.
Dave Calhoun, directorul general demisionar al Boeing, și alte oficiali de rang înalt ai companiei se vor întâlni joi cu autoritățile de reglementare din domeniul aviației din SUA pentru a discuta despre calitatea, formarea și alte îmbunătățiri ale constructorului de avioane, conform unor surse citate de Reuters.

La sfârșitul lunii februarie, șeful Administrației Federale a Aviației, Mike Whitaker, a dat Boeing 90 de zile pentru a elabora un plan cuprinzător pentru a aborda problemele sistemice de control al calității și a interzis extinderea producției 737 MAX după un incident în care un panou de ușă a explodat în timpul unui zbor cu un avion Alaska Airlines 737 MAX 9.
Whitaker va discuta direct cu directorii Boeing despre eforturile de calitate în cadrul unei întâlniri programate la sediul FAA din Washington, care ar putea dura mai mult de trei ore, conform surselor.
Aceasta va fi a doua întâlnire de înalt nivel între Calhoun și Whitaker în acest an, în contextul în care Boeing încearcă să obțină aprobarea creșterii producției de către FAA, după ce îngrijorările legate de calitate au determinat autoritatea de reglementare să încetinească programul de producție 737.
Boeing a confirmat că va avea loc o întâlnire joi, dar nu a oferit detalii suplimentare. FAA a declarat că Whitaker va participa la întâlnirea cu Boeing.
Calhoun urmează să părăsească compania până la sfârșitul anului, iar Boeing nu a numit încă un înlocuitor.
În cadrul întâlnirii vor participa și alți lideri de rang înalt ai Boeing, precum Stephanie Pope, șefa Boeing Commercial Airplanes, Elizabeth Lund, șefa departamentului de calitate al Boeing, și Mike Fleming, vicepreședinte senior și director general al Boeing pentru programe de avioane.
Boeing a anunțat că a introdus noi materiale de instruire și echipamente pentru a îmbunătăți calitatea, iar FAA va revizui acest plan pentru a asigura conformitatea.
Whitaker a declarat că Boeing are încă mult de lucru pentru a rezolva problemele de siguranță și că planul de 90 de zile este doar începutul unui efort lung.
În prezent, producția Boeing este semnificativ mai mică decât limita de 38 de 737 MAX pe lună impusă de FAA.
Boeing se confruntă și cu o investigație penală separată în legătură cu incidentul avionului MAX 9. Departamentul de Justiție a acuzat Boeing că a încălcat un acord anterior și a dat termene pentru răspuns și posibile acțiuni legale.
Comentarii recente