
Tesla se confruntă cu o criză de identitate în contextul în care concurența își intensifică activitatea.
Tesla este cea mai valoroasă companie auto din lume după capitalizarea de piață, cu o valoare de peste 557 de miliarde de dolari, depășind Toyota, cu peste 314 miliarde de dolari, și chinezii de la BYD, cu 87 de miliarde de dolari.

Cu toate acestea, în ceea ce privește numărul de mașini vândute în 2023, Tesla se situează mult sub marile companii auto tradiționale, vânzând doar 1,8 milioane de unități, în timp ce Toyota se află în frunte, fiind singura companie care a vândut peste 10 milioane de mașini anul trecut, conform analistului eToro Bogdan Maioreanu.
Maioreanu avertizează că poziția Tesla este acum amenințată de progresele făcute de producătorii auto tradiționali și de concurența agresivă din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice. În plus, popularitatea automobilelor hibride și cu încărcare la priză reprezintă o concurență indirectă pentru Tesla.
De asemenea, Tesla se confruntă cu controverse care afectează reputația brandului, precum investigațiile procurorilor americani cu privire la posibile fraude financiare. Compania este de asemenea în căutarea unei identități clare, în ciuda faptului că majoritatea veniturilor provin din vânzarea de vehicule.
În ciuda acestor provocări, Tesla rămâne populară printre investitori datorită performanțelor din trecut. În același timp, Toyota înregistrează rezultate bune și promite să își intensifice investițiile în tehnologiile vehiculelor electrice și pe bază de hidrogen.
Ambele companii se vor confrunta cu o concurență puternică în 2024, iar diversitatea modelelor oferite ar putea fi cheia succesului pe piață. Tesla trebuie să facă față competiției din partea producătorilor auto tradiționali și a concurenților chinezi care împing prețurile într-un război al piețelor de vehicule electrice.
Comentarii recente