
Care sunt riscurile asociate cu faptul că influencerii au devenit principala sursă de informare pentru investitorii români?
În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele piețe pentru a lua decizii, însă sursele de informare s-au schimbat de-a lungul timpului, conform analistului eToro Bogdan Maioreanu.

Conform analistului eToro, o nouă categorie de furnizori de informații devine tot mai populară printre investitorii individuali: influencerii din domeniul financiar, activi pe platforme precum Tik Tok, Facebook, Instagram sau Reddit. Cu toate acestea, experții avertizează că această abordare prezintă riscuri, deoarece mediul online este plin de dezinformări și falsuri.
În ceea ce privește locul de unde investitorii români își iau informațiile despre investiții, 38% preferă Google conform ultimului sondaj eToro Retail Investor Beat. Însă 31% caută informații de la influencerii din domeniul financiar, renunțând la familia și prietenii ca sursă de informații. În trecut, prietenii și familia erau o sursă importantă de informare pentru 32% dintre investitorii români, dar în prezent doar 16% îi consideră o sursă importantă.
Utilizarea platformelor de socializare a facilitat creșterea popularității influencerilor din domeniul financiar. Aceștia sunt principala sursă de informații pentru investitorii cu vârsta de peste 55 de ani (38%), dar sunt importanți și pentru alte categorii de vârstă.
Investitorii români se numără printre cei mai predispuși să identifice influencerii financiari ca o sursă cheie de informații (31%), situându-se pe locul al doilea în acest top. Femeile investitor din România consideră influencerii financiari ca fiind principala sursă de informare (36%), în timp ce bărbații îi plasează pe locul al doilea după căutarea pe Google.
Alte surse de informare utilizate de investitorii români includ cursurile online sau în persoană, site-urile de recenzii, social media, forumurile online, media tradițională, podcast-uri, prietenii și familia, cu cărțile fiind cea mai puțin populară opțiune.
Un studiu din Țările de Jos a constatat că expunerea la influencerii din domeniul financiar nu a dus la îmbunătățirea cunoștințelor financiare, posibil din cauza cantității mari de informații și de influenceri neautorizați de pe rețelele de socializare.
Comentarii recente