
De ce costă atât de mult bateria unei mașini electrice, cu prețuri între 5.000 și 20.000 de dolari?
Analystul eToro Bogdan Maioreanu subliniază că adoptarea vehiculelor electrice se confruntă cu trei obstacole principale: prețurile ridicate, rețeaua de încărcare, bateria și autonomia. În timp ce producătorii de vehicule electrice încearcă să găsească soluții la aceste probleme, investitorii sunt mai atenți la rezultatele financiare ale acestor companii și își pierd entuziasmul. Pentru a rezolva problema timpului de încărcare, Nio a dezvoltat un sistem automatizat de schimb de baterii care permite șoferilor să plece la drum cu o baterie încărcată în mai puțin de 5 minute. Cu toate acestea, construcția sistemului este costisitoare și există puține stații de schimb în Europa în comparație cu China. De asemenea, Supercharger-ul Tesla câștigă din ce în ce mai mult teren, cu mai mulți producători de vehicule electrice anunțând că vor utiliza această tehnologie pentru încărcarea rapidă a mașinilor lor. Cu toate acestea, prețul vehiculelor electrice rămâne un obstacol major, iar numărul de modele disponibile este încă semnificativ mai mic decât cel de modele cu combustie internă. Investitorii au devenit mai puțin entuziasmați de adoptarea rapidă a vehiculelor electrice, iar acțiunile unor companii precum Lucid Group, Rivian Automotive și NIO au scăzut semnificativ în ultima perioadă. Cu toate acestea, Tesla este o excepție, înregistrând creșteri semnificative în acest an. Rapoartele financiare recente ale Lucid și Rivian prezintă rezultate mixte, cu Lucid înregistrând venituri mai mici decât estimările și Rivian depășind estimările și ridicând previziunile privind producția totală pentru 2023. Investitorii români favorizează în continuare acțiunile Tesla și Nio, în timp ce investitorii din SUA sunt mai diversificați, având în vedere piața EV mai largă.

Comentarii recente