
Pe Autostrada A10 Sebeș-Turda a avut loc o nouă alunecare de teren. În prezent, pământul nu a ajuns pe carosabil, însă există posibilitatea ca acest lucru să se întâmple dacă nu se intervine rapid.

Deplasarea pământului are loc între Km 16 și 17, în zona nodului rutier Alba Iulia Nord. În trecut, au avut loc deja două deplasări ale terenului, ceea ce a dus la închiderea sensului Sebeș – Turda pentru aproximativ trei luni.
Alunecarea de teren masivă este deja bine conturată, crăpături apărând pe întreaga porțiune. O parte din pământ a trecut deja peste zidul de coloane forate. În zona în care s-au format crăpături imense, în versant, nu există un sistem de drenare vizibil pentru apele pluviale. Există un sistem de drenare mai jos, aproape de corpul autostrăzii, însă acesta pare că a fost insuficient.
Pe deal au fost amplasate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului. Alunecarea recentă de la Alba Iulia Nord, deși în prezent nu afectează corpul autostrăzii, ar putea fi mai gravă decât cele anterioare din cauza amploarei și suprafeței pe care se întinde. În absența unei intervenții, există riscul ca versantul să se prăbușească peste șosea.
Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj (DRDP) au confirmat că au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului, iar soluția tehnică va fi stabilită în urma unei expertize. Toate lucrările necesare vor fi suportate de antreprenor, deoarece acest segment de autostradă se află în perioada de garanție.
Antreprenorul efectuează în prezent o expertiză între Km 16+000 și Km 17+000 pentru a determina cauzele degradărilor. Pentru această expertiză, sunt necesare date privind monitorizarea apei subterane. Se efectuează noi foraje pentru a stabili variația sezonieră a nivelului apelor freatice.
Lucrarea este în perioada de garanție, iar reparațiile vor fi realizate de antreprenor, prelungindu-se astfel perioada de garanție. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj se ocupă doar de lucrările de întreținere curentă, iar degradările apărute vor fi remediate de către antreprenor conform contractului de proiectare și execuție.
Înclinometrele au fost instalate pentru monitorizarea deplasării versantului și soluția tehnică va fi stabilită de către un expert tehnic autorizat, conform informațiilor transmise de reprezentanții DRDP Cluj pentru ziarulunirea.ro.
În acest caz, remedierea problemei va fi efectuată pe cheltuiala antreprenorului, compania italiană Impresa Pizzarotti.
Comentarii recente