
Potrivit surselor din industria asigurărilor, mulți asigurători au suspendat acoperirea transporturilor din Ucraina, cu excepția porturilor mai mici de pe Dunăre. Numărul de nave care căutau să preia încărcături de cereale din zona Mării Negre a scăzut cu 35% în această săptămână, ca urmare a creșterii incertitudinii legate de traficul comercial. Atacurile Rusiei asupra cerealelor ucrainene au avut loc în urma retragerii Moscovei din acordul privind coridorul maritim sigur negociat de ONU. Rusia a declarat că toate navele care se îndreaptă spre apele ucrainene ar putea transporta arme, iar Kievul a emis un avertisment similar cu privire la navele care se îndreaptă spre Rusia. Această retorică agresivă poate duce la o reducere a proprietarilor dispuși să facă trafic în regiune și la o complexitate suplimentară în ceea ce privește disponibilitatea asigurărilor, potrivit analistului Omar Nokta. Numărul de nave de transport care se poziționau pentru a transporta cereale din regiunea Mării Negre a scăzut cu 35% în această săptămână. De asemenea, mulți asigurători au suspendat acoperirea transporturilor din Ucraina, cu excepția porturilor mai mici de pe Dunăre. În ceea ce privește porturile dunărene, siguranța lor în viitor este o întrebare importantă. În prezent, există zeci de nave care așteaptă să treacă prin canalul Dunării. Primele de asigurare suplimentară pentru risc de război trebuie reînnoite la fiecare șapte zile și se așteaptă să crească, având în vedere și riscul minelor plutitoare. Acoperirea împotriva riscurilor de război pentru porturile rusești din Marea Neagră este încă disponibilă, cu puține modificări ale tarifelor pentru moment. Ministerul rus al Apărării a anunțat că flota sa din Marea Neagră a exersat tragerea de rachete asupra unor „ținte plutitoare” și reținerea navelor, însă ambasadorul Moscovei la Washington a negat orice plan de a ataca navele.

Comentarii recente