
Se conturează marile tuneluri din vestul României pe șantierul Autostrăzii Lugoj - Deva, oferind imagini spectaculoase.
Începute în luna februarie, lucrările de foraje la tunelurile de pe sectorul neîncheiat al Autostrăzii Lugoj – Deva au avansat semnificativ, având mobilizați peste 700 de muncitori pe șantier. Scopul este finalizarea „autostrăzii cu tuneluri” până în 2026.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara a prezentat imagini din interiorul primului tunel forat pe Autostrada Lugoj–Deva, unde un sector de peste nouă kilometri, între localitățile Holdea și Margina, este în construcție.
Tronsonul, situat la granița județelor Hunedoara și Timiș, va include peste doi kilometri de tuneluri, cu forajul început în luna februarie 2025, începând cu „tunelul mic”.
Conform proiectului, tunelul 1 are o lungime de 415 metri pe un sens și 367 de metri pe celălalt. Tunelul 2, unde se va aplica metoda cut & cover, va avea 1985 de metri pe un sens și 1825 de metri pe celălalt.
Metoda cut & cover este utilizată în zonele cu adâncime redusă, unde terenul permite deschiderea completă a unei excavații.
În interiorul tunelurilor, forajul este realizat etapizat, pe tronsoane de 75 cm până la 1 metru, pentru siguranță și control. Lucrarea este protejată de o „umbrelă de țevi” metalice, care stabilizează terenul.
Lucrările la tunelurile de pe Autostrada A1 Lugoj–Deva sunt realizate în trei schimburi, cu un total de peste 700 de oameni și circa 350 de utilaje.
Constructorii au început excavarea tunelurilor pe tronsonul Margina–Holdea în februarie 2025, cu finalizarea proiectului planificată pentru 2026.
Odată cu finalizarea acestui proiect, va exista o legătură completă pe autostradă între orașele din centrul României și frontiera de vest, de la Nădlac, respectiv orașele Arad și Timișoara.

Comentarii recente