
? De ce se păstrează în depou șase tramvaie noi, fiecare cu o valoare de două milioane de euro, în timp ce garnituri vechi de 50 de ani circulă pe traseu?
Prin intermediul unui proiect european, Timișoara a achiziționat 21 de tramvaie produse de compania turcă Bozankaya. Toate cele 21 de tramvaie Bozankaya, cu un cost de aproximativ două milioane de euro fiecare, au ajuns în Timișoara, însă nu toate au fost puse în circulație.

Conform oficialilor Societății de Transport Public Timișoara, doar 15 dintre cele 21 de tramvaie noi sunt în uz. În același timp, pe străzile orașului, circulă încă vechile tramvaie nemțești, fabricate acum aproape 50 de ani și donate Timișoarei în timpul mandatului primarului Gheorghe Ciuhandu.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Societății de Transport Public Timișoara, Cosmin Bradu, în prezent circulă în total 35 de tramvaie în Timișoara.
„Astăzi, pe toate traseele, avem 35 de tramvaie, dintre care 15 Bozankaya, 10 Armonia (tramvaie vechi modernizate în timpul primarului Robu) și 10 vechi. Treptat, tramvaiele vechi vor fi înlocuite cu cele noi, dar momentan nu putem utiliza tramvaiele noi pe toate traseele din cauza lucrărilor de infrastructură de pe bulevardul Cetății, Calea Bogdăneștilor și Calea Stan Vidrighin”, a transmis purtătorul de cuvânt al STPT.
Conform viceprimarului Ruben Lațcău, lucrările de modernizare pe Calea Bogdăneștilor, Stan Vidrighin și Cetății vor fi finalizate cel mai devreme în primăvara anului viitor.
Potrivit lui Lațcău, tramvaiele nemțești vechi vor continua să circule în Timișoara chiar și după ce toate tramvaiele Bozankaya vor fi puse în circulație, deoarece în unele zone, precum linia 7, infrastructura nu a fost modernizată și nu poate „suporta” noile tramvaie Bozankaya.
Prin intermediul unei finanțări europene de aproximativ 75 de milioane de euro, provenind din PNRR, în următorii ani la Timișoara se preconizează achiziționarea a 30 de autobuze electrice, 33 de troleibuze cu motor electric și 17 tramvaie noi.
Comentarii recente