
Poliția intervine pentru a aplica sancțiunile prevăzute pentru șoferii „nevăzători” care sunt opriți pe drumurile din Olt.
Persoanele cu handicap vizual accentuat sau grav, care au fost prinse conducând în Olt și sancționate pentru încălcarea legilor rutiere, se află acum sub atenția DGASPC.

Situația bizară a celor șapte șoferi din Olt, care dețin certificate de handicap de gradul I sau II și au fost sancționați de poliție în acest an, s-a complicat. DGASPC Olt, instituția responsabilă de Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap și Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap, a anunțat că i-a chemat pe acești șoferi pentru o reevaluare.
„Am luat inițiativa după articolele din presă despre cele șapte persoane cu dizabilități vizuale care au fost sancționate și am cerut Instituției Prefectului numele lor pentru a-i chema la o reevaluare, conform procedurilor”, a declarat purtătorul de cuvânt al DGASPC Olt, Ioana Ciobanu. Reevaluarea și încadrarea în gradul de handicap se vor face pe baza documentelor medicale existente în dosar, deoarece DGASPC Olt nu are medici specializați pentru fiecare afecțiune, a adăugat Ciobanu.
Procedura de încadrare în grad de handicap este una complexă. Potrivit site-ului Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Personalor cu Dizabilități, Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap recomandă încadrarea sau neîncadrarea unei persoane în gradul de handicap, precum și măsurile de protecție și programul de reabilitare și integrare socială. Recomandarea este analizată de Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap, care eliberează certificatul de încadrare în grad și tip de handicap și Programul de Reabilitare și Integrare Socială. Procesul de evaluare se desfășoară integrat, luând în considerare perspectiva medicală, psihologică și socială.
Dosarul depus la comisia de evaluare conține o serie lungă de documente, printre care:
– cererea persoanei cu handicap;
– documente medicale și psihologice;
– rapoarte și evaluări ale specialiștilor;
– alte documente relevante.
Cu toate că procesul de încadrare în grad de handicap este unul riguros, situația celor șapte șoferi amendați ridică întrebări importante. Dacă aceștia nu au probleme reale de vedere, cum au obținut certificatul de handicap? Dacă au probleme medicale grave, cum nu au fost identificate de polițiști și li s-a retras permisul de conducere?
Serviciul Poliție Rutieră din cadrul IPJ Olt a demarat propriile investigații în acest caz. Astfel, a fost solicitată Casei Județene de Asigurări de Sănătate Olt lista medicilor de familie care au pacienți în rândul celor 78 de șoferi și următorul pas constă în trimiterea unor adrese oficiale către medicii de familie pentru a verifica dacă acești șoferi suferă de afecțiuni care îi împiedică să conducă. În funcție de rezultate, alte autorități statului pot fi sesizate și investigația poate fi extinsă.
Este important de menționat faptul că toată această situație a pornit de la mai multe sesizări primite de către prefectul județului Olt, care a solicitat DGASPC informații despre persoanele cu handicap vizual. Aceste informații au fost comparate cu evidențele poliției, rezultând că 78 de persoane cu handicap I și II au și permise de conducere. Verificările ulterioare au demonstrat că cel puțin șapte dintre aceștia au condus și au fost sancționați de poliție pentru diverse încălcări ale legilor rutiere. Unul dintre acești șoferi este chiar implicat într-un accident rutier soldat cu vătămare corporală.
Comentarii recente