
Catalogul electronic oferă avantajul de a trimite mesaje despre absențele copiilor, cum ar fi "copilul nu este la oră".
În aproximativ 1.156 de școli din întreaga țară, utilizarea catalogului fizic a fost eliminată, profesorii notând acum direct elevii într-o aplicație digitală. Atât profesorii, cât și părinții consideră că acest lucru aduce numeroase avantaje.

Majoritatea școlilor implicate în proiectul-pilot al Ministerului Educației au utilizat catalogul în format electronic cel puțin un an, însă în același timp au completat și catalogul fizic. Această practică nu mai este valabilă începând din această toamnă.
La Școala „Gheorghe Magheru” din Caracal, județul Olt, elevii sunt notați în catalogul electronic începând cu anul școlar 2021-2022. Părinții sunt încântați că primesc mesaje instantanee atunci când copilul lor primește o notă sau are o absență. Catalogul permite, de asemenea, trimiterea de mesaje către părinți, fiecare profesor și diriginte având această posibilitate. „Primesc notele în timp real prin e-mail sau mesaje, în funcție de preferințele lor, și au acces permanent pentru a le vizualiza. Atunci când se înregistrează o absență, se trimite un mesaj: copilul nu este la oră. În orice ședință cu părinții, poți genera un grafic care arată evoluția sau involuția copilului, pe fiecare disciplină în parte sau pe toate disciplinele. În ceea ce privește disciplina, se poate face același lucru. În această aplicație avem și o bibliotecă virtuală cu peste 6.000 de cărți”, a explicat directorul școlii din Caracal, profesorul Iulian Ninel Nicolae.
„Am fost prima școală din oraș care a accesat acest catalog electronic și feedback-ul a fost foarte bun, dar știți că atunci când încerci să te descurci în două direcții, nu reușești să faci ambele foarte bine, așa că am decis să rămânem doar cu cel electronic”, a adăugat Nicolae.
Îmbunătățirea comunicării cu părinții este observată și mai bine la nivelul liceului, unde elevii vin din mai multe localități, iar interesul părinților pentru situația școlară a copilului scade odată cu creșterea vârstei acestuia. „Dacă vrei să trimiți un mesaj părintelui, îl poți face rapid, iar în calitate de diriginte ai multe facilități: poți vedea raportul notelor, numărul de absențe, informații din Regulamentul de Organizare și Funcționare Unde se menționează câte absențe pot fi motivate…”, menționează directorul Colegiului Național „Radu Greceanu” Slatina, profesorul Gianina Pîrvu.
Dacă elevul depășește numărul de absențe care pot fi motivate prin învoirea acordată de părinți, catalogul avertizează imediat asupra acestui fapt. Pe baza notelor, se pot genera instantaneu grafice privind performanța elevului, iar evoluția acestuia pe discipline sau arii curriculare poate fi urmărită.
Numărul școlilor care au renunțat la catalogul transmis de la un profesor la altul în fiecare pauză rămâne încă redus, reprezentând mai puțin de 10% din total. Cu toate acestea, directorii care au experimentat catalogul electronic în școlile lor sunt categorici: „Are doar avantaje”.
În județul Olt, doar 34 de școli, din cele puțin peste 160 care au personalitate juridică, au adoptat exclusiv catalogul digital pentru anul școlar 2023/2024, iar 15 dintre acestea sunt din mediul rural. Aproape toate școlile din municipiul Slatina au renunțat în acest an la catalogul clasic, iar unele unități școlare folosesc catalogul digital de peste cinci ani, deși nu li s-a permis să renunțe la cel clasic până acum.
Profesorii pot utiliza catalogul digital și de pe telefon, în timp ce părinții și elevii au acces la date prin intermediul unui nume de utilizator și a unei parole, de pe mai multe dispozitive.
Comentarii recente