
Cât de eficiente sunt cu adevărat măsurile de siguranță rutieră? Analiza cazului tragediei din Avrig și reacțiile și acuzațiile care au urmat
Tragedia din data de 8 martie 2024, de pe centura ocolitoare a orașului Avrig din județul Sibiu, a stârnit controverse legate de siguranța rutieră și legislația în vigoare. Trei persoane au murit în urma unui accident în care un camion s-a ciocnit de parapetul din beton de pe marginea DN1. Scenele terifiante au generat concluzii și acuze din partea președintelui Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație (AVAC) din România, care a susținut că un alt tip de elemente de siguranță rutieră ar fi putut salva vieți. Însă, reprezentanții drumarilor au argumentat că indiferent de elementele de siguranță existente, rezultatul ar fi fost același într-o tragedie similară. Au recunoscut existența mai multor tipuri de elemente de siguranță rutieră prevăzute de lege și au explicat că normativele în vigoare sunt respectate. Președintele AVAC a subliniat că schimbările legislative au eliminat obligația de a solicita un raport de inspecție a drumului public în cazul cercetărilor la fața locului. Un purtător de cuvânt al Direcției de Drumuri și Poduri Brașov a explicat că parapetul existent pe podul unde s-a produs accidentul respectă standardele și că modificările structurale ar fi necesare pentru a înlocui acest tip de elemente de siguranță. Recomandările interne ale companiei indică evitarea parapetelor din beton pentru podurile noi, din motive legate de exploatare și întreținere. Expertul a subliniat că unghiul de impact și viteza camionului au afectat rezultatul accidentului și că parapetul metalic sau de beton nu ar fi putut opri traiectoria vehiculului în această situație. Recomandarea de a evita parapetele din beton este în vigoare de mai mulți ani, iar lucrările în garanție pot include modificări la cerere.

Comentarii recente