
Primul tunel adevărat de autostradă din România are acum o lungime de un kilometru. Lucrările continuă și în timpul sărbătorilor de Paște. Vezi imaginea mai jos.
Lucrările la Tunelul Curtea de Argeș, primul tunel săpat în stâncă de pe o autostradă din România, continuă. Constructorul austriac PORR a reușit să foreze peste un kilometru din tunelul care trece Dealul Momaia (Argeș).

Primul kilometru de tunel din secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost forat, conform anunțului secretarului de stat Ionel Scrioșteanu din cadrul Ministerului Transporturilor.
Antreprenorul are mobilizat în șantier 590 de muncitori și 185 de utilaje, iar lucrările vor continua și în perioada sărbătorilor de Paște. Se lucrează în schimburi de 24 de ore pentru execuția tunelului.
Tunelul va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din două galerii principale separate, denumite Daniela și Alina. De asemenea, a fost realizat un tunel intermediar care va fi utilizat ca pasaj pietonal între cele două galerii sau drept cale de evacuare.
În afară de construcția tunelului, se execută și lucrări de excavații și terasamente pe câteva sectoare aferente nodului rutier Țigveni. Lucrările de forare, armare și betonare a piloților sunt în desfășurare pentru îmbunătățirea terenului de fundare.
Tunelul Curtea de Argeș va avea o lungime totală de 1,35 km și va beneficia de tehnologie modernă, fiind realizat de o echipă internațională de profesioniști. Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte, inclusiv un viaduct de 630 de metri, și va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Comentarii recente