
Un cioban a fost sancționat după ce, în stare de ebrietate, a sunat la numărul de urgență 112, anunțând că s-a speriat de un urs care, de fapt, nu exista.
Un individ din Neamţ a primit o amendă în urma unei înşelătorii reclamate la 112, numărul unic de urgenţă. Acesta a sunat de mai multe ori, pretinzând că s-a rătăcit în pădure şi se temea de un urs, deşi totul era doar în imaginaţia sa, influenţată de consumul de alcool.

Pe data de 10 iulie 2023, în jurul orei 12.40, poliţiştii din Neamţ au fost alertaţi de un bărbat în vârstă de 43 de ani, din Bălţăteşti. Acesta a afirmat că, după ce a părăsit stâna unde lucra într-o comună învecinată numită Crăcăoani, s-a speriat de un urs, a fugit şi s-a pierdut în pădure.
Datorită gravităţii situaţiei raportate de bărbat, o echipă de intervenţie a fost formată pentru a-l căuta. Cu toate acestea, cercetările nu au avut succes, deoarece individul a efectuat mai multe apeluri, indicând de fiecare dată o altă locaţie. În cele din urmă, s-a dovedit că era vorba doar de o alertă falsă.
„Prin intermediul investigaţiilor efectuate de către poliţişti, bărbatul, care era sub influenţa băuturilor alcoolice, a fost găsit în localitatea Crăcăoani şi nu se afla în pericol. Pentru apelul nejustificat la serviciul 112, acesta a primit o amendă în valoare de 1.200 de lei”, a comunicat Poliţia Neamţ.
În aceeaşi zi, poliţiştii au primit o reclamaţie de la o femeie din Braşov, care a susţinut că un frate în vârstă de 49 de ani a plecat de la domiciliul părinţilor după ce a consumat 200 de mililitri de combustibil. Poliţiştii şi jandarmii l-au găsit rapid şi l-au predat unei echipe medicale.
În anul 2022, aproximativ 43.300 de apeluri au fost direcţionate către Poliţia Neamţ prin intermediul serviciului 112. Conform purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Neamţ, mai puţin de o treime dintre aceste apeluri au necesitat verificări din partea poliţiştilor. Solicitările reale au constat în cazuri de violenţă în familie, altercaţii, scandaluri sau evenimente rutiere.
„Aproximativ 15.000 de apeluri au necesitat verificări. Restul, reprezentând aproximativ două treimi din apelurile de anul trecut, au fost false sau abuzive, iar 1.753 de sancţiuni contravenţionale au fost aplicate. Există persoane care apelează numărul 112 în căutarea de companie şi abordează subiecte care nu intră în categoria urgenţelor”, a declarat inspectorul Ramona Ciofu.
Au fost menţionate cazuri în care oamenii au fost „deranjaţi” de iluminatul public şi au apelat 112 pentru a solicita oprirea acestuia. De asemenea, un bărbat din localitatea Săvineşti a efectuat 364 de apeluri la serviciul 112 în perioada ianuarie-septembrie 2022, fără să aibă legătură cu activitatea Sistemului Naţional Unic Apeluri de Urgenţă.
Un alt exemplu de înşelătorie reclamată a fost că individul ar fi primit un bilet de trimitere de la medicul de familie în care vârsta sa era înscrisă greşit, că poştaşul întârzia să îi livreze cuponul de pensie la timp sau că primăria modificase un cuib de barză. Individul a fost sancţionat şi avertizat cu privire la utilizarea abuzivă a numărului 112, însă nu a renunţat la acest comportament cotidian.
Comentarii recente