
Dezbatere publică la Universitatea "Dunărea de Jos" despre rolul mass-mediei în campaniile electorale: martor sau actor?
La dezbaterea organizată de Universitatea Dunărea de Jos din Galați vor fi prezenți doi invitați de seamă: Ioana Avădanei, președinte al Centrului pentru Jurnalism Independent din București, și Mircea Toma, membru al Consiliului Național al Audiovizualului.

Evenimentul, intitulat „Mass-media în campania electorală, martor sau actor?”, va avea loc vineri, 28 martie, de la ora 11:00, în Aula Magna „Al. I. Cuza” a Universității „Dunărea de Jos” din Galați. Accesul la această dezbatere publică este gratuit, în limita locurilor disponibile.
Organizat în colaborare cu Departamentul de Literatură, Lingvistică și Jurnalism al Facultății de Litere din cadrul universității gălățene, evenimentul promite o discuție deschisă și liberă de prejudecăți, la care toți cetățenii interesați sunt invitați să participe.
Astfel, cei care doresc să își clarifice propriile opțiuni în ceea ce privește presa și politica (două domenii extrem de controversate în prezent) au ocazia să afle părerea a doi specialiști cu privire la implicarea mass-mediei în campaniile electorale.
„Având în vedere evenimentele ample care au avut loc în cadrul alegerilor prezidențiale din 2024, este necesară o discuție serioasă despre sursele de informare pe care le folosim atunci când luăm decizii importante. Are mass-media tradițională aceeași putere și influență pe care o deținea în anii de după Revoluție? Cine ne informează și cum verificăm informațiile? Acestea sunt întrebări pe care fiecare cetățean cu drept de vot ar trebui să și le pună în viitorul apropiat. Ne bucurăm să găzduim la Galați doi dintre cei mai experimentați specialiști în domeniu, care vor dialoga cu studenții noștri, în special cei de la specializarea Jurnalism, dar și cu membrii mediului academic și cu cetățenii gălățeni interesați de acest subiect”, a declarat conf. univ. dr. habil. Cătălin Negoiță, de la Facultatea de Litere a UDJ.
„Desigur, se va discuta și despre educația media în rândul tinerilor, o misiune importantă pentru CNA și CJI, în colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării, mai ales într-un context în care mediul online reprezintă o sursă de dezinformare și de conținut ilegal. Accesul este gratuit, invitații sunt de marcă, iar subiectul este de maximă actualitate, așadar vă așteptăm în număr cât mai mare la Campusul Științei”, a transmis departamentul de comunicare de la Universitatea Dunărea de Jos.
Ioana Avădani, președinte al Centrului pentru Jurnalism Independent, are o experiență de peste 30 de ani în domeniul media, lucrând ca ziarist de agenție și în televiziune, deținând un master și un doctorat în Antropologie de la Școala Națională de Studii Politice și Administrative din București. În 2013, a fost distinsă cu Premiul Cetățeanul European al Anului de către Parlamentul European.
Mircea Toma are și el o experiență de peste 30 de ani în domeniul media. Absolvent al Facultății de Psihologie și al studiilor doctorale la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, este membru fondator al publicației Academia Cațavencu, colaborând și cu publicații precum Adevărul, Dilema Veche, Libertatea și producând emisiuni de radio și televiziune. Din 1993, a fost cofondator al organizației nonprofit, neguvernamentale Așezământul Cultural Academia Cațavencu. Echipa de activiști din această organizație a înființat asociația ActiveWatch, dedicată promovării exprimării libere și responsabile în interes public. Este membru al Consiliului Național al Audiovizualului (CNA).
Comentarii recente