
Gloriei este prima platformă românească de foraj marin a cărei poveste este captivantă.
Povestea platformei Gloria a început în anul 1976, la o distanță de 72 de mile marine în largul Mării Negre.

În 1972, România a început construirea primei platforme de foraj marin numită Gloria, în Șantierul Naval Galați, după o licență americană.
După patru ani, platforma a fost transportată în larg, pe structura Ovidiu, unde a ajuns în data de 21 august 1976.
Ovidiu era una dintre cele aproximativ 16 structuri geologice potențiale cu acumulări de hidrocarburi, conform inginerului Ion Vlad, șef proiect Terminal Midia și Amenajare platforma Gloria, de la acea vreme.
În perioada 1976-1986, Gloria a funcționat ca platformă de foraj, realizând foraje pe 17 sonde, cu o lungime totală de aproximativ 50.000 de metri.
Între 1987 și 1998, Gloria a fost utilizată ca platformă de producție pentru primul zăcământ offshore pus în funcțiune în România – Lebăda Est.
Începând cu anul 1998, platforma Gloria a fost amplasată pe zăcământul Sinoe, la aproximativ 30 de kilometri de țărm, în ape cu o adâncime de aproximativ 40 de metri, și a fost utilizată ca platformă de producție.
Producția sa acumulată în ultimii 20 de ani este echivalentă cu peste 20 de milioane de plinuri auto și a furnizat energia necesară pentru a încălzi peste 170.000 de locuințe.
În anul 2019, Petrom a finalizat procesul de aducere la mal a platformei autoridicătoare Gloria, din zona de producție a Mării Negre în care era amplasată, conform unui comunicat al companiei petroliere.
„Astfel, se încheie un istoric de 40 de ani ca platformă de foraj și producție în apele românești ale Mării Negre și este prima operațiune de dezafectare de acest fel din România. Platforma Gloria a contribuit în mod semnificativ la asigurarea necesarului de energie al României. Vom continua operațiunile cu celelalte șase platforme marine de producție, care asigură peste 16% din producția Grupului”, a declarat Peter Zeilinger, membru al directoratului OMV Petrom.
Comentarii recente